لینک های دسترسی

Breaking News

کرزی با امریکا و طالبان مذاکره نمی کند


یک روز پس از گشایش دفتر طالبان در قطر، رئیس جمهور افغانستان مذاکرات روی موافقتنامه همکاریهای امنیتی با ایالات متحده را توقف داد و گفته است هیات شورای عالی صلح را برای گفت و شنود با نمایندگان طالبان به دوحه نمی فرستد.

بر اساس یک اعلامیه ریاست جمهوری افغانستان، نحوه گشایش دفتر طالبان و پیام های که نمایندگان طالب از آن ایراد کردند "در مغایرت کامل با تضمین های داده شده از جانب ایالات متحده امریکا به افغانستان، قرار دارد".

اعلامیه دولت افغانستان مشخص نساخته است که چگونه تضمین های در مورد دفتر سیاسی طالبان در قطر، از جانب امریکا داده شده بود.

حکومت افغانستان گفته است به مذاکرات صلح با طالبان متعهد است اما دفتر سیاسی طالبان در قطر را یک برنامه خارجی خوانده است.

ریاست جمهوری افغانستان هشدار داده است "زمانیکه پروسه صلح کاملاً افغانی نباشد، شورای عالی صلح در مذاکرات قطر اشتراک" نخواهد کرد.

مولوی شفیع الله یک عضو شورای عالی صلح افغانستان به رادیو آشنا گفت تصمیم در مورد نفرستادن هیات شورای عالی صلح به قطر در جلسه ای در ارگ ریاست جمهوری به روز چهارشنبه، اتخاذ شد.

انتظار می رفت که یک هیات حکومت افغانستان در این هفته در قطر با نمایندگان طالبان، مذاکرات صلح را آغاز کنند.

مقام های امریکایی تا حال به اعلامیه توقف مذاکرات حکومت افغانستان با ایالات متحده امریکا در باره موافقنامه همکاریهای امنیتی و نفرستادن هیات شورای عالی صلح به قطر، واکنش نشان نداده اند.

پیش از این باراک اوباما، رئیس جمهور ایالات متحده گفته بود دولت افغانستان و طالبان بر یکدیگر اعتماد ندارند. آقای اوباما گفته است موجودیت اختلافات و حساسیت ها در روند مذاکرات صلح افغانستان، یک موضوع حیرت انگیز نیست.
XS
SM
MD
LG