لینک های دسترسی

Breaking News

مکالمه تلیفونی رییس جمهور کرزی با صدراعظم پاکستا ن


ارشیف
ارشیف
رییس جمهور کرزی و نواز شریف، صدراعظم پاکستان شام پنجشنبه یک بار دیگر در تماس تلیفونی در مورد مسایل امنیتی منطقه صحبت نمودند.

بیانیه مطبوعاتی دفتر سخنگوی ریاست جمهوری، حامد کرزی، رییس جمهور افغانستان و نواز شریف، صدراعظم پاکستان شام پنجنشنبه در صحبت تلیفونی شان، راجع به اوضاع امنیتی در منطقه و نتیجه مذاکرات افغانستان و هیات اعزامی پاکستان به کابل گفتگو نموده اند.

به تاریخ ۲۷ جوزا یک هیات اعزامی پاکستان به قیادت محمود خان اڅکزی، به عنوان نماینده خاص نواز شریف صدراعظم پاکستان وارد کابل گریده است و تلاش نموده است تا در مورد عملیات نظامیان پاکستانی که در وزیرستان شمالی بالای محلات امن و پناگاههای تروریسیتان جریان دارد، همکاری کابل را جلب نماید.

به موجب بیانیه خبری ارگ، صدراعظم پاکستان، در مکالمات تلیفونی با رییس جمهور کرزی ، به همه محتویات نامه ارسالی حکومت افغانستان توافق نشان داده است.

در نامه ارسالی حکومت افغانستان آمده است که با تروریستان بدون تفریق و تبعیض مبارزه جدی مشترک صورت بگیرد، پناگاهها و محلات امن تروریستان از میان برده شود و هر دو حکومت برای تنظیم بهتر امور مبارزه با تروریزم یک عملکرد را مرتب نماید.

طبق همین نامه خبری، رییس جمهور کرزی، تاکید نموده است که در مبارزه با تروریزم به مساله جلوگیری از تلفات ملکی توجه بیشتر شود و در کنار آن، با کشورهای منطقه که در مبارزه با تروریزم موثریت دارند یک نوع هماهنگی ایجاد گردد.

در بیانیه خبری ارگ، آمده است که زعمای هردو کشور افغانستان و پاکستان موافقه نموده اند که یک هیات از افغانستان که حامل نامه یی رییس جمهور کرزی، و پلان تفصیلی آینده راجع به مبارزه علیه تروریزم باشد به پاکستان برود و روی محتویات نامه، و پلان آینده بحث و مداکرات انجام بدهد.

این دومین مکالمه تلیفونی حامد کرزی و محمد نواز شریف ظرف کمتر از یک هفته میباشد.

به تاریخ ۲۶ جوزا که در افغانسان دور دوم انتخابات ریاست جمهوری صورت گرفت، نواز شریف صدراعظم پاکستان در تماس تلیفونی از رییس کرزی، تقاضا کرده بود که درمورد عملیات جاری نظامیان پاکستان - که علیه تروریستان و پناگاههای تروریستان در وزیرستان شمالی جریان دارد - همکاری نماید.

و دریک انکشاف دیگر، جانان موسی زی، سفیر افغانستان مقیم اسلام آباد به روز پنجشنبه با جنرال راحیل شریف، لوی درستیز پاکستان دیدار نموده روی مسایل جاری مورد علاقه دو کشور بخصوص عملیات جاری نظامیان پاکستان در وزیرستان شمالی ایالت پشتونخوا - که با افغانستان هم مرز میباشد - گفتگو انجام داده است.
  • 16x9 Image

    عبدالحی ورشان - کابل

    عبدالحی ورشان از 1993 میلادی به حیث گزارشگر رادیو صدای امریکا بخش افغانستان کار می کند. ورشان از سال 2002 به حیث گزارشگر رادیو صدای امریکا در کابل کار می کند. از کارهای برجسته گزارشگری ورشان تهیه گزارش از نشست های مهم سیاسی و نظامی و نشست های بین المللی مربوط به قضیه افغانستان درکابل است. عبدالحی ورشان فارغ التحصیل ادبیات وعلوم بشری از پوهنتون کابل است.
XS
SM
MD
LG