لینک های دسترسی

Breaking News

حامد کرزی حمایت مردم را در قندهار جلب کرد


حامد کرزی و جنرال مککرستیل به ولایت کندهار سفر نموده و در یک گردهمایی ۵۰۰ نفری بزرگان اقوام و مردم آن ولایت اشتراک نمودند.

حامد کرزی، ریس جمهور افغانستان و جنرال مککرستیل قبل از ظهر امروز به ولایت کندهار سفر نموده و در یک گردهمایی ۵۰۰ نفری بزرگان اقوام و مردم آن ولایت اشتراک نمودند.

ریس جمهور افغانستان هدف سفرش را به ولایت کندهار غم شریکی با قربانییان حمله انتحاری در مراسم عروسی خوانده و در ضمن به مردم کندهار و مخصوصا به خانواده های قربانییان اظهار تسلیت و به مجروحین از خداوند شفا عاجل تمنا نمود.

به قول ریس جمهور، در حمله انتحاری در مراسم عروسی هشتاد و چهار نفر کشته و ۹۲ نفر مجروح گردیدند.

ریس جمهور افغانستان در صحبت هایش روی موضوعاتی چون جلوگیری از بی قانونی و بی بند و باری، باز سازی، و جلوگیری از آزار و اذیت مردم توسط افراد مسلح دولتی و شرکت های خصوصی و همچنان در مورد آغاز عملیات در ولایت کندهار با مردم صحبت نمود و در ضمن حمایت مردم را نیز برای آغاز عملیات کسب نمود.

حامد کرزی در مورد آغاز عملیات در ولایت کندهار در یک گردهمایی:

"عملیات تصفیه در ولایت کندهار آغاز میشود، و از شهر کندهار شروع خواهد شد، و بعدآ به ولسوالی های وسعت خواهد یافت. و در این امر حمایت و همکاری شما را می خواهم. در این مسله بهانه یی جای ندارد. در اجرای عملیات، با من دلاوری نمایند. افراد مشکوک، چه طالب چه غیر طالب را باعث نا آرامی و نا امنی میگردند، گرفتار نمایید."

در مقابل این گفته های ریس جهمور افغانستان، حاضرین مجلس از جای خویش به گونه حمایت از گفته های ریس جمهور به پا خاسته و به صدای بلند گفتند "ما از عملیات حمایت مینمایم و در ضمن به همکاری نیز حاضر هستیم."

ریس جمهور در مورد نحوه عملیات:

"عملیات را قوای افغان به پیش خواهند برد. وزیر دفاع و وزیر داخله عملیات را به پیش خواهند برد. قوای خارجی در عقب خط، درین عملیات همکاری خواهند نمود."

ریس جمهور افغانستان گفت، شرکت های امنیتی باعث آزار و اذیت مردم و بی بند و باری گردیده اند که در این مورد دولت تدابیر جدی را روی دست خواهد گرفت.

حامد کرزی یک بار دیگر از طالبان مخالف دولت خواست که از موقع که توسط جرگه مشورتی مساعد شده، استفاده نمایند و از مخالفت دست بکشند.

ریس جمهور گفت، به والییان ولایات وظیفه میدهد که از افراد خوب کمیسیون های را برای جذب مخالفین تدارک نمایند.

ریس جمهور افغانستان علاوه کرد که او با مقامات دولت ایالات متحده صحبت نموده که در کار های باز سازی ولایت کندهار کمک بیشتر نمایند.

به قول ریس جمهور، ایالات متحده ۵۰ فیصد برق شهر کندهار را برای سه سال تهیه و تمویل مینماید. و همچنان برای ایجاد برق دایمی نیز تلاش صورت خواهد گرفت، و کار سرک بای پاس شهر کندهار نیز آغاز خواهد شد.

XS
SM
MD
LG