لینک های دسترسی

Breaking News

کرزی: کشور من نمونه بارزی از منفعت بردن از همکاری ها در سطوح مختلف و همبستگی جهانی میباشد


Presiden Israel Shimon Peres menaruh karangan bunga di atas peti jenazah mantan perdana menteri Israel Ariel Sharon di Plaza Knesset, Yerusalem, Minggu (12/1). Sharon, tokoh kontroversial yang dipuja sekaligus dibenci karena eksploitasi peperangan dan ambisinya untuk membentuk kembali Timur Tengah, meninggal dunia Sabtu, delapan tahun setelah terkena stroke yang membuatnya koma. Ia berusia 85 tahun. (AP/Oded Balilty)
Presiden Israel Shimon Peres menaruh karangan bunga di atas peti jenazah mantan perdana menteri Israel Ariel Sharon di Plaza Knesset, Yerusalem, Minggu (12/1). Sharon, tokoh kontroversial yang dipuja sekaligus dibenci karena eksploitasi peperangan dan ambisinya untuk membentuk kembali Timur Tengah, meninggal dunia Sabtu, delapan tahun setelah terkena stroke yang membuatnya koma. Ia berusia 85 tahun. (AP/Oded Balilty)

بیانیه حامد کرزی، در مجمع عمومی ملل متحد در نیویارک

حامد کرزی در آغاز با شدید ترین لحن توهین به مقدسات اسلامی را چی که در قالب یک فلم باشد و یا تصاویر کارتونی و یا هر وسیله تحریک آمیز دیگر محکوم نموده گفت این نوع اعمال نباید به نام آزادی بیان و مفکوره توجیه گردد. و به همان پیمانه، خشونت های که در اعتراض به آن رخ داد و منجر به کشته شدن مردم بیگناه گردید، قابل توجیه نمی باشد. “

رییس جمهور افغانستان از رهبران در غرب، هم سیاست مداران و هم مطبوعات تقاضا نمود تا هراس از اسلام یا اسلام فوبیا را در کشور هایشان از بین ببرند.

کرزی گفت مایه نگرانی شدید است که جهان ما همه روزه با حوادث خشونت بار، تنفر و بی عدالتی ها مواجه میباشد، مخصوصاً بیماری هراس از اسلام نگران کننده بوده و خطری برای صلح در جهان و زیست باهمی فرهنگ ها و تمدن ها میباشد.

حامد کرزی اظهار داشت که به نفع ماست تا از راه مذاکره و مفاهمه با تفرقه اندازی، و نفرت مبارزه کنیم، تا تعهد خود را برای یک آینده روشن و شکوفان برای نسل های بعدی خود برآورده ساخته باشیم.

کشور من افغانستان نمونه بارزی از منفعت بردن از همکاری ها در سطوح مختلف و همبستگی جهانی میباشد.

کرزی گفت قبل از آنکه دهشت افگنی در سراسر جهان شیوع یابد، افغانستان قربانی دهشت افگنان بود وبه مساعدت جهانیان در طی بیشتر از ده سال، افغانستان به شکل قابل ملاحظه ای تغیر شکل داد.

دیموکراسی در آن ریشه دواند، خدمات صحی برای اکثریت مردم قابل دسترسی شد، در هر گوشه کشور دختران و پسران به مکاتب ابتدایی و عالی شامل شدند.

رییس جمهور افغانستان اشاره نمود که این موفقیت به آسانی حاصل نشده است. آرزومندی افغانها برای داشتن امنیت و صلح هنوز هم برآورده نشده است.

او گفت، در حالیکه مبارزه با دهشت افگنی ادامه دارد افغان ها بیشترین قربانی را با جان و هم با مال خود در این راه میدهند اما دهشت افگنی به گفته کرزی از قرات و شهر های افغانستان ریشه نگرفته است، هیچگاه چنین نبوده است بلکه منبع و شبکه های حمایتی آن همه در خارج از سرحدات افغانستان میباشد.

حامد کرزی گفت به همین دلیل در حالیکه جامعه بین المللی از امنیت خود دفاع میکند، افغان ها نباید بهای آنرا بپردازند. او گفت، مردم افغانستان نباید دیگر بار آنرا کشیده و تحمل این جنگ را نمایند.

کرزی گفت به پاس قربانی های مردم افغانستان و جامعه بین المللی، این جنگ باید به جا های کشانیده شود که منابع دهشت افگنان در آن قرار دارد.

حامد کرزی گفت که مردم افغانستان برای حاصل نمودن صلح، و ختم خشونت باشدت تلاش میکنند. او گفت که دست دوستی افغان ها نه تنها به جانب طالبان بلکه هر گروه دیگر مسلح که حاضراند بیک زندگی آبرومندانه و مسالمت آمیز در داخل کشور شان رو آورند، ، دراز است.کرزی گفت:

در عوض ما فقط یک تقاضا داریم، خاتمه دادن به خشونت، بریدن از شبکه های دهشت افگن، پذیرفتن پیشرفت های حاصله در ده سال اخیر و احترام به قانون اساسی افغانستان.

کرزی از شورای امنیت ملل متحد تقاضا نمود تا در این راستا افغانستان را مساعدت و حمایت نماید. مخصوصاً او از کمیته ۱۹۸۸ تعزیرات علیه طالبان تقاضا نمود تا اقدامات فعالانه تر را در مورد حذف اسامی رهبران طالبان انجام دهند تا روند مذاکرات مستقیم با طالبان مهیا گردد.

حامد کرزی نقش پاکستان را در مذاکرات صلح با گروه های مسلح مخالف حکومت افغانستان، برجسته خوانده گفت که چند سال است تماس های دوستانه بین دو کشور در این مورد جریان دارد چرا این به نفع امنیت پاکستان و از آن فراتر به نفع تمام منطقه هم میباشد.

کرزی تاکید نمود که باید در این راستا اعتماد سازی شود و گلوله باری های اخیر از جانب پاکستان بر ولایت کنر، این اعتماد سازی را از لطمه میزند.

رییس جمهور افغانستان گفت که اولویت کشورش داشتن نیرو های امنیتی افغان بود تا مسؤولیت حراست و حفظ امنیت افغانستان را نگه دارند او اظهار داشت که پیشرفت های قابل ملاحظه ای در این راه صورت گرفته و افغانستان تا زمان خروج نیرو های خارجی در سال ۲۰۱۴ آماده تقبل تمام مسؤولیت های امنیتی خواهد بود.
XS
SM
MD
LG