لینک های دسترسی

Breaking News

سفر حامد کرزی به تاجکستان برای شرکت در یک اجلاس چهارجانبه


سفر حامد کرزی به تاجکستان برای شرکت در یک اجلاس چهارجانبه
سفر حامد کرزی به تاجکستان برای شرکت در یک اجلاس چهارجانبه

حامد کرزی رئیس جمهور افغانستان به هدف شرکت در اجلاس چهار جانبه که میان افغانستان، پاکستان، تاجکستان و روسیه برگزار میشود عازم دوشنبه، پایتخت تاجکستان گردید.

این سومین دور مذاکرات چهار جانبه است که میان رؤسای این کشور ها دایر میشود.

حامد کرزی ریئس جمهور افغانستان ظهر امروز به منظور شرکت در سومین نشست چهار جانبه سران کشور های افغانستان، تاجکستان، روسیه و پاکستان عازم تاجکستان گردید.

ریاست جمهوری افغانستان با نشر اعلامیه ای گفته است که این دور مذاکرات چهار جانبه در دوشنبه پایتخت تاجکستان برگزار میشود.

مقامات در ارگ ریاست جمهوری میگویند محور بحث ها در این اجلاس را مبارزه مشترک با تروریزم ، مبارزه با کشت و قاچاق مواد مخدر و گسترش روابط چهار جانبه در عرصه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی تشکیل میدهد.

حامد علمی سخنگوی رئیس جمهور کرزی در این مورد به رادیو آشنا گفت "رئیس جمهور افغانستان امروز در راس یک هئیت کابل را به قصد دوشنبه ترک کرد، فردا در کنفرانس چهار جانبه که در دوشنبه برگزار میشود شرکت میکنند، در این کنفرانس روی همکاری های منطقه وی ، صلح و ثبات در منطقه ، مبارزه علیه تروریزم و قاچاق و کشت مواد مخدر ، همکاری های تجارتی، همکاری های فرهنگی و مسایل سرحدی صحبت میشود"

ریاست جمهوری افغانتسان همچنان با نشر اعلامیهء گفته شده است این اجلاس فردا جمعه با شرکت حامد کرزی رئیس جمهور افغانستان ، امام علی رحمان رئیس جمهور تاجکستان ، دیمیتری مدودف رئیس جمهور روسیه و آصف علی زرداری رئیس جمهور پاکستان برگزار میشود.

به اساس معلومات ارگ ریاست جمهوری در اخیر این نشست سران چهار کشور اعلامیه مشترکی را نیز امضا میکنند.

قرار است رئیس جمهور افغانستان همچنان در حاشیه این نشست، با رؤسای جمهور تاجکستان ، پاکستان و روسیه طی دیدارهای جداگانه در مورد گسترش بیشتر روابط دوجانبه و بهبود روابط سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی مذاکره کند.

در این سفر زلمی رسول وزیر خارجه، رنگین دادفر اسپنتا مشاور امنیت ملی، زرار احمد مقبل وزیر مبارزه با مواد مخدر و شماری دیگر از مقامات بلند پایه حکومت، حامد کرزی را همراهی میکنند.

XS
SM
MD
LG