لینک های دسترسی

Breaking News

قصر سفید: قاتلان کایلا را به عدالت خواهیم کشانید


دوشیزه مولر در اواسط سال ۲۰۱۳ ربوده شده بود
دوشیزه مولر در اواسط سال ۲۰۱۳ ربوده شده بود

پس از چند روز تردید، قصر سفید به روز سه شنبه کشته شدن کایلا مولر، امدادرسان امریکایی را که برای بیشتر از یک سال در قید گروه دولت اسلامی بود، تایید نمود.

گروه دولت اسلامی گروه پیشتر از کشته شدن کایلا مولر در حمله‌های هوایی روز جمعه اردن به مواضع این گروه در سوریه خبر داده بود، اما دولت اردن این خبر را رد کرد و آن را تبلیغات خوانده بود.

مقام‌های امریکایی نیز گفته بودند که قادر به تایید آن نیستند و در حال بررسی موضوع هستند.

این که دوشیزه مولر چگونه و در کجا کشته شد، هنوز مشخص نگردیده است.

پدر و مادر کایلا مولر هم گفته اند که مقام‌های امریکایی خبر کشته شدن فرزندشان در سوریه را به آنها داده ‌اند.

والدین کایلا مولر با نشر اعلامیه ای تاثرات عمیق خود را نسبت به مرگ دختر شان ابراز داشته اند.

در اعلامیه خانواده مولر امده است "کایلا یک امدادگر دلسوز و فداکار بود. او تمام عمر کوتاه اش را وقف کمک به کسانی کرده بود که به آزادی، عدالت و صلح نیاز دارند".

باراک اوباما، رئیس جمهور ایالات متحده امریکا در اعلامیه ای، کشته شدن کایلا مولر را به خانواده و دوستداران او تسلیت گفته است.

در یک بیانیه قصر سفید آمده است که کایلا مولر نماد ارزشهای امریکایی است و همواره به آزادی‌هایی که مردم امریکا از آن برخوردار اند، اما بسیاری از مردم جهان از آن محرومند، افتخار میکرد.

در این اعلامیه رئیس جمهور اوباما گفته است ایالات متحده امریکا دهشت افگنان مسول گروگانگیری و کشته شدن کایلا را به سزای اعمال شان خواهد رسانید.

جان کری، وزیر خارجه ایالات متحده امریکا در مورد خبر مرگ خانم مولر گفته است که گروه دولت اسلامی عامل مرگ کایلا شد. آقای کری گفت"عزم ما مانند دوستان ما در اردن استوار است که این توهین ناپسندیده و زشت به جهان متمدن شکست بدهیم. این دهشت افگنان را که اعمال شان - کشتن زنان، کشتن کودکان، سوزش مردم و توهین به دین است و به دروغ نمایندگی از انرا می کنند، شکست بدهیم".

کایلا مولر، امدادگر ۲۶ ساله باشنده ایالت آریزونا امریکا بود که در سال ۲۰۱۳ میلادی هنگام خروج از شفاخانه در سوریه از سوی افراد وابسته به گروه دولت اسلامی ربوده شد.

XS
SM
MD
LG