لینک های دسترسی

Breaking News

کری: سربازان عراقی رمادی را از داعش پس می گیرند


کری می گوید که شکست دادن داعش به وقت بیشتر نیاز دارد
کری می گوید که شکست دادن داعش به وقت بیشتر نیاز دارد

جان کری وزیر خارجۀ امریکا امروز ابراز اطمینان کرد که نیروهای امنیتی عراق در چند روز آینده کنترول شهر رمادی، مرکز ولایت انبار را از جنگجویان گروه دولت اسلامی دوباره در دست خواهند گرفت.

تندروان گروه دولت اسلامی روز یکشنبه پس از تصرف شهر رمادی صدها نفر از ساکنان آن شهر را کشتند و هزاران نفر دیگر را مجبور به ترک خانه هایشان کردند.

آقای کری در یک کنفرانس خبری در کوریایی جنوبی، رمادی را هدف مهم داعش خواند و گفت که مبارزه در برابر آن گروه به وقت بیشتر نیاز دارد. او افزود که جنگ در ولایت انبار مشکلتر خواهد بود.

ویدیو هایی که در انترنت نشر شده است نشان می دهد که هاموی ها، وسایط و سایر تجهیزات نیرو های دولتی عراق سراسیمه و به سرعت از شهر بیرون می شوند.

مهند هیمور یکی از سخنگویان ولایت انبار به خبرگزاری اسوشیتد پرس گفت که تا هنوز شمار دقیق کشته شدگان در دست نیست، اما وی تخمین می زند که حدود ۵۰۰ سرباز و کارمند ملکی کشته شده و ۸۰۰۰ هزار نفر دیگر از شهر فرار کرده است.

حیدر العبادی صدراعظم عراق برای بازپسگیری شهر رمادی، از ملیشه های شیعه مذهب آن کشور خواستار همکاری شده است.

یوسف الکلابی، یک سخنگوی این ملیشه ها گفته است که آنان در همکاری با نیروهای حکومتی پلان تصرف مجدد رمادی و "امحای دشمن بربری" را دارند.

از جانب دیگر وزیر دفاع ایران نیز امروز به بغداد رسیده است. به گفتۀ یک مقام وزارت دفاع عراق، هدف از سفر وزیر دفاع ایران، بحث و مشوره کردن با وزیر دفاع عراق می باشد.

سقوط شهر رمادی در ۱۲۵ کلیومتری غرب بغداد، شکست بزرگ برای حکومت عراق از تابستان گذشته تا می باشد.

XS
SM
MD
LG