لینک های دسترسی

Breaking News

کری و لاوروف، در پی حل سیاسی بحران سوریه


این نشست چهار جانبه بعد از دیدار غیر منتظره روز سه شنبه بشار الاسد، رئیس جمهور سوریه از مسکو برگزار می شود
این نشست چهار جانبه بعد از دیدار غیر منتظره روز سه شنبه بشار الاسد، رئیس جمهور سوریه از مسکو برگزار می شود

مسکو می گوید وزرای خارجه ترکیه و عربستان سعودی هم در آن گفت و گو ها شامل هستند.

از جانب دیگر اسوشیتدپرس گزارش داده است که فریدون سینیرلی اوغلو، وزیر خارجه ترکیه نیز در نشست روز جمعه وزرای خارجه امریکا، روسیه، عربستان حضور دارد.

روسیه بعد از آغاز حملات راکتی در سوریه، از ابتدای هفته خواستار مشارکت کشورهای بیشتری در مذاکرات برای حل بحران سوریه شده است.

وزیر خارجه روسیه روز پنجشنبه گفت که ایران، مصر، اردن، قطر و امارات متحده باید بخشی از گفت و گوها برای حل بحران سوریه باشند.

این نشست چهار جانبه بعد از دیدار غیر منتظره روز سه شنبه بشار الاسد، رئیس جمهور سوریه از مسکو برگزار می شود.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه اعلام کرد که بشار الاسد همتای سوری او در جریان سفر به مسکو آمادگی خود را برای گفت وگو با برخی گروههای مخالف مسلح نشان داده است.

جان کری، وزیر امور خارجه امریکا که پیش از مذاکرات ویانا، در شرق میانه به سر می برد، در آستانه برگزاری این نشست گفته بود که "همه کشورهای حامی طرف های درگیر در سوریه بر لزوم دستیابی به راه حل در آن کشور توافق نظر دارند. بشار اسد مانع رسیدن به این هدف است. مسئله آن است که چگونه می توان به روند سیاسی و تقسیم قدرت در سوریه دست یافت."

کشورهای عضو ائتلاف بزرگ علیه داعش به رهبری امریکا، از روند حمله راکتی روسیه به سوریه راضی نیستند. انان می گویند روسیه علاوه بر داعش، مواضع مخالفان اسد را هدف قرار میدهند که از حمایت برخی کشور های غربی برخوردار هستند.

در همین رابطه، روز پنجشنبه، عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان در آستانه نشست با وزرای خارجه امریکا و روسیه گفت "تحرکات روسیه در سوریه باعث بروز جنگ می شود."

XS
SM
MD
LG