لینک های دسترسی

Breaking News

کری: فروپاشی فلسطین به مثابۀ تهدید اسراییل است


آقای کری می گوید که شماری از رهبران اسراییلی به ایجاد دولت فلسطینی باورمند نیستند.
آقای کری می گوید که شماری از رهبران اسراییلی به ایجاد دولت فلسطینی باورمند نیستند.

وزیر خارجۀ ایالات متحده در مورد فروپاشی ادارۀ خود گردان فلسطین هشدار داده و گفته است که چنین وضیعت تهدیدی را متوجه امنیت اسراییل و مردم فلسطین خواهد کرد.

جان کری گفت که رهبری فلسطینیان باید کار بیشتر ی انجام بدهند تا از خشونت های ضد اسراییل جلوگیری صورت گیرد، اما در عین حال تاکید کرد که رهبران اسراییلی نیز از تلاش برای فروپاشی و یا حمایت از فروپاشی ادارۀ خود گردان فلسطین باید دست بکشند.

آقای کری گفت که بنیامین نتنیاهو صدراعظم اسراییل نیز در مورد تعهد و دیدگاه کشورش به ایجاد دو دولت و یا اینکه مردمی که در پهلوی همدیگر در صلح و امنیت زندگی کنند، صحبت کرد، اما به گفتۀ آقای کری مهم است این گفته ها به شعار و یا عبارت که دور انداخته شود، مبدل نگردد.

وزیر خارجۀ ایالات متحده در انستیتیوت بروکینگز در شهر واشنگتن دی سی هشدار داد که هر گاه چنین شود، اسراییل مجبور خواهد شد تا تمام ادارۀکرانۀ غربی را به دوش خود بگیرد و به صورت بالقوه راه حل تشکیل یک دولت را قبول کند، حالتی که آیندۀ یک اسراییل دموکراتیک یهودی را با سازش مواجه خواهد کرد.

آقای کری گفت که بی اعتمادی بین اسراییل و فلسطین هیچگاهی به اندازۀ زمان کنونی عمیق نبوده است. او افزود که شماری از رهبران اسراییلی به ایجاد دو دولت اسراییل و فلسطین باور ندارند.

وزیر خارجۀ ایالات متحده تاکید کرد که راه حل بدون دو دولت -اسراییل و فلسطین- اسراییل را در موقعیت بی ثبات قرار داده و مرتکب اشغال دایمی خواهد کرد، حالتی که به گفتۀ وی اگر از سوی تمام جامعه بین المللی رد نشود، حد اقل از سوی فلسطنیان رد خواهد شد.

XS
SM
MD
LG