لینک های دسترسی

Breaking News

کری: مشارکت تجارتی حوزۀ اقیانوس آرام نقطه عطف بزرگ


جان کری وزیرخارجه ایالات متحدۀ امریکا
جان کری وزیرخارجه ایالات متحدۀ امریکا

وزیرخارجه ایالات متحده گفت در مورد نهایی شدن توافق تجارتی حوزه اقیانوس آرام خوش بین است.

جان کری وزیر امور خارجه ایالات متحده می گوید که مذاکرات دوازده کشور برسرمشارکت تجارتی در حوزۀ اقیانوس آرام با پیشرفت های خوبی جهت رسیدن به یک توافق نهایی نایل آمده ، اما برخی از جزئیات باقی می ماند که روی آن باید کارکرد.

آقای کری یک سلسله اهداف این توافق را درجریان سفرش به سنگاپور برجسته ساخته، گفت این قرارداد نه تنها فرصت های اقتصادی را برای کشورهای شامل در توافق ایجاد میکند، بلکه به عنوان یک نشانه حمایت از حکومت داری خوب، شفافیت و پاسخگویی خواهد بود.

جان کری وزیر خارجه ایالات متحده حین صحبت در سنگاپور افزود که از مشارکت تجارتی حوزۀ اقیانوس آرام مردم همه کشور های مربوط این حوزه میتوانند ،بهره مند شوند و شاهد آنچه خواهد بود که در سنگاپور و ایالات متحده هر دو دیده می شود و آن توسعه پایدار ، رفاه و آزادیست که با تنوع ، آزمایش و رقابت اقتصادی پرورش می یابد.

وزیرخارجه ایالات متحدۀ امریکا همچنین به طرح جدید رئیس جمهور اوباما برای کاهش انتشار گاز کاربن از دستگاه های برق ایالات متحده اشاره کرده گفت که راه حل برای تغییر اقلیم، سیاست انرژی را تغییر شکل خواهد داد و این موضوع از یک فرصت بزرگ اقتصادی نمایندگی میکند.

کری علاوه کرد :"تغییرات اقلیم یک بحران است که منتظر هیچ کسی نمی ماند و به هیچ مرزی احترام نمیگذارد . اما هنوز به قول دانشمندان وقت داریم تا گازهای گلخانه یی را کاهش دهیم و از بدترین عواقب آن که هنوز اتفاق نیافتده ، جلوگیری نماییم و هرکسی که چیزی غیر ازین به شما میگوید صرف اشتباه محض است و بنیاد علمی ندارد."

آقای کری درجریان سفربه پنج کشور شرق میانه و آسیای جنوب شرقی توقفی هم در مالیزیا خواهد داشت، جاییکه او در آن به گفتگو با مقامات اتحادیۀ ممالک جنوبشرق آسیا فردا، چهارشنبه خواهد پرداخت و سپس به ویتنام خواهد رفت تا مذاکرات را با مقامات رسمی آن روز پنجشنبه آغاز نماید. وزیر خارجه ایالات متحده در اوایل همین هفته با رهبران مصر و متحدان خلیج در قطر ملاقات کرد.

XS
SM
MD
LG