لینک های دسترسی

Breaking News

کری و ظریف: موافقه روی برنامه هسته یی ممکن است


جان کری، وزیر خارجه امریکا میگوید، امیدوار است روی برنامه هسته یی ایران، با آن کشور به یک موافقه برسند اما پیش بینی کرده نمیتواند.

مذاکره کنندگن ایرانی با گروه کشورهای پنج جمع یک که شامل ایالات متحده، بریتانیه، چین، فرانسه، روسیه و جرمنی میباشند، امروز یکبار دیگر در ویانا باهم مذاکره میکنند و بخاطر رسیدن به یک موافقه فقط کمتر از یک هفته وقت دارند.

جان کری، وزیر خارجه ایالات متحده امریکا، در یک سخنرانی با همتای بریتانوی اش، مذاکرات این هفته را حیاتی خواند و گفت، آرزو مند است تا در این زمینه به یک نتیجه مثبت دست یابند اما پیش بینی چنین کار را کرده نمیتواند.

آقای کری افزود، ضروریست تا ایران در تمام تلاش های ممکنه با جهان کار کند و نشان دهد که برنامه هسته یی آن کشور، بطور کامل یک برنامه صلح آمیز است.

از سوی هم رسانه های ایران با نقل قول از جواد ظریف، وزیر خارجه آن کشور نوشته اند که رسیدن به یک موافقه هنوز هم ممکن است اما جامعه جهانی نباید تقاضاهای غیر ضروری از ایران داشته باشند.

به باور تعداد از کارشناسان با وجود اینکه درین موضوع هفت کشور ذیدخل اند، اما طرفین اصلی قضیه ایالات متحده و ایران میباشند.

جن کیننمونت، تحلیلگر در چتم هاوس لندن میگوید، هردو رؤسای جمهور برای رسیدن به یک موافقه علاقتمند اند و این احساس موجود است که اگر این موقع از دست داده شود، آنها چنین موقع را در آینده نخواهند یافت.

هردو طرف به منظور رسیدن به یک موافقه جامع که صلح آمیز بودن برنامه هسته یی ایران و رفع تحریم های اقتصادی بلای ایران را ضمانت کند، برای بیشتر از یک سال در مذاکره اند.

XS
SM
MD
LG