لینک های دسترسی

Breaking News

ولسوالی خم آب جوزجان به تصرف نیروهای افغان درآمد


پس از تصرف ولسوالی خم آب، تعداد از مخالفان مسلح که به یک منطقه مرزی بین افغانستان و ترکمنستان متواری شده اند
پس از تصرف ولسوالی خم آب، تعداد از مخالفان مسلح که به یک منطقه مرزی بین افغانستان و ترکمنستان متواری شده اند

دفتر معاونیت اول ریاست جمهوری افغانستان می گوید که پس از تصرف کامل ولسوالی خم آب ولایت جوزجان، اکنون نیروهای امنیتی افغان کوشش میکنند که تعداد از مخالفان مسلح که به یک منطقه مرزی بین افغانستان و ترکمنستان متواری شده اند دستگیر کنند.

سلطان فیضی مشاور مطبوعاتی معاونیت اول ریاست جمهوری افغانستان به صدای امریکا گفت که درسه ساعت نبرد واپسگیری ولسوالی خم آب ولایت جوزجان بیست مخالف مسلح کشته و چهارده تن دیگر مجروح شده اند.

اقای فیضی همچنان گفت که در این درگیری هفت سرباز اردو ملی نیز کشته و شش تن دیگر مجروح گردیده اند.

اقای فیضی گفت " عملیات تصفیوی جریان دارد و کوشش به این میشود که تعداد شورشیان که از ساحه متواری شده اند، انها به یک شکل بدست نیروهای امنیتی بافتند".

مشاور مطبوعاتی معاونیت اول ریاست جمهوری افغانستان گفت که بعد از نبرد هشتاد تن ار مخالفان مسلح به یک منطقه جنگلزار در بین دریا امو در مرز با ترکمنستان فرار کرده اند، که تحت تعقیب نیروهای امنیتی افغانستان قرار دارند.

اقای فیضی گفت حکومت افغانستان این عملیات را در هماهنگی با حکومت ترکمنستان پیش میبرد.

اقای فیضی گفت " چون یک مساله حساس و کلیدی است، به تعداد هشتاد تن از شورشی ها در مرز میان ترکمنستان و افغانستان - که در وسط دریا امو یک خشکه است - فرار کرده اند که کوشش جریان دارد تا با ترکمنستان به توافق برسیم".

تاکنون طالبان در این مورد به رسانه ها چیزی نه گفته است.

مشاور مطبوعاتی معاونیت اول ریاست جمهوری افغانستان می گوید که قرار است این عملیات که تحت قوماندانی سترجنرال عبدالرشید دوستم به پیش برده میشود با ولایات دیگر شمال نیز گسترش یابد.

XS
SM
MD
LG