لینک های دسترسی

Breaking News

حمله بر کاروان نیروهای ناتو در ولایت خوست


یک حمله کنندۀ انتحاری سوار بر موتر سایکل، روز چهارشنبه کاروان نیروهای ناتو را در ولایت خوست هدف قرار داد که در آن حادثه، حداقل 12 تن کشته شده است.

حد اقل 16 تن دیگر در این انفجار مجروح شده اند که به گفتۀ مقامات افغان در آن غیرنظامیان، افراد پولیس و عساکر ناتو شامل می باشند.

جنرال سردار محمد زازی قوماندان امنیۀ ولایت خوست می گوید که انتحار کننده در نزدیکی یک پوستۀ تلاشی خود را منفجر ساخته است.

او گفت: "حوالی ساعت 12 ظهر در نزدیکی سپین جمات شهر خوست یک پوستۀ تلاشی شده بود که متاسفانه یک حمله کنندۀ انتحاری خود را به محل رسانیده و (بم خود را) انفجار می دهد که در نتیجۀ آن تعدادی زیادی از افراد ملکی و نظامی کشته و مجروح شده اند."

اما داکتر مجید منگل از شفاخانۀ ملکی ولایت خوست به صدای امریکا رقم کشته شدگان را 12 تن اعلام کرده افزود که در میان مجروح شدگان دو زن نیز شامل می باشد.

منگل گفت: "در انفجاری که بعد از ظهر امروز در شهر خوست رخ داد تا به حال 16 مجروح و یازده جسد به شفاخانه آورده شده است. در میان مجروحین 14 مرد و 2 زن شامل می باشد. در میان اجساد انتقال داده شده به شفاخانه 11 مرد سالخورده و یک طفل شامل می باشد."

تا هنوز کسی یا گروهی مسئولیت حمله را بر عهده نگرفته است. اما گفته شده است که شبکۀ حقانی مرتبط با طالبان و القاعده در ولایت خوست فعالیت دارند.

شبه نظامیان شبکۀ حقانی که گمان برده می شود در مناطق قبایلی وزیرستان شمالی مستقر باشند، در تعدادی از حملات علیه نیرو های بین المللی در داخل افغانستان مقصر شناخته شده اند.

XS
SM
MD
LG