لینک های دسترسی

Breaking News

حملات راکتی فرامرزی بر کنر


حملات راکتی فرامرزی بر کنر
حملات راکتی فرامرزی بر کنر

واصف الله واصفى سخنگوى والى کنر به رادیو آشنا گفت که حدود بیست وپنج فیر راکت برمناطق ولسوالى نارى اصابت کرده اما خساراتى را در پى نداشته است.

واصفی علاوه کرد که همۀ راکت ها در زمین های زراعتی اصابت کرده است.

به گفتۀ وی اقوام کنر و قواى امنیتى مستقر در آن ولایت که در حالت آماده باش قرار دارند، منتظر حکم دولت مرکزى در برابر چنین حملات هستند.

ازسوى دیگر در اثر انفجار دو بم کنار جاده در مسیر راه ولسوالى دانگام ولایت کنر، به شمول یک سرباز اردوى ملى، پنج غیر نظامى کشته شد.

سخنگوى والى در مورد می گوید که یک موتر بار برى با ماین تعبیه شده در کنار جاده تصادم کرد، عساکر اردوى ملى حین انتقال اجساد قربانیان حادثۀ اول به شفاخانه، هدف انفجار دوم قرار گرفتند که در نتیجه یک سرباز اردوى ملى کشته شد.

در یک انکشاف دیگر، یک مرکز نظامی قوای ایتلاف شب گذشته در مربوطات ولسوالی ناری هدف حملۀ مخالفین مسلح قرار گرفت.

به گفتۀ واصف الله واصفی سخنگوى والى کنر، طى حمله بر مرکز قواى ایتلاف یک کودک کشته شد ویک تن دیگر زخم برداشت. واصفى توضیح نداد که قربانیان این حادثه کی ها بودند.

اما دفتر مطبوعاتى قواى ایتلاف مستقر در میدان هوایی جلال آباد ضمن تائید این واقعه به صداى امریکا گفت که در اثر اصابت چند فیر راکت بر مرکز شان، دو کودک در جوار مرکز یاد شده کشته ومجروح شدند. به گفتۀ دفتر یاد شده در جریان این حمله به قوای ایتلاف کدام آسیبی وارد نشده است.

گروه طالبان تا هنوز در این مورد به رسانه ها چیزى نه گفته اند.

ولسوالى نارى یکى از ولسوالی هاى سرحدى ولایت کنر است که از مدت ها به این طرف هدف حملات راکتى از آن سوی مرز پاکستان قرار می گیرد.

XS
SM
MD
LG