لینک های دسترسی

Breaking News

کرملین: پوتین آمادۀ ملاقات با ترمپ است


آرشیف:دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین، گفته است که این ملاقات در هفته های آینده نه، بلکه در ماه های آینده صورت خواهد گرفت
آرشیف:دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین، گفته است که این ملاقات در هفته های آینده نه، بلکه در ماه های آینده صورت خواهد گرفت

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین، اما گفته است که ایجاد شرایط مناسب برای وقوع چنین ملاقات ممکن است چندین ماه را در بر بگیرد.

خبرگزاری روسی "تاس" به نقل از آقای پسکوف، سخنگوی کرملین، درباره ملاقات احتمالی آقای پوتین و رئیس جمهور ترمپ گفت "چنین اتفاقی در هفته های آینده رخ نمی دهد. امیدواریم تا چند ماه آینده این ملاقات صورت بگیرد".

دونالد ترمپ روز جمعه به دنبال مراسم تحلیف و ادای سوگند، به عنوان چهل و پنجمین رئیس جمهوری امریکا کار خود را در قصر سفید آغاز کرد.

رابطه میان امریکا و روسیه طی دوران ریاست جمهوری باراک اوباما، رئیس جمهور پیشین ایالات متحده، به خاطر اختلافات دیپلماتیک در مواردی چون بحران سوریه و شرق اوکراین، به ضعیف ترین حد خود پس از دوران جنگ سرد رسیده بود.

بسیاری از منتقدان رئیس جمهور ترمپ اعتقاد بر این دارند که روسیه در پیروزی آقای ترمپ در انتخابات ریاست جمهوری امریکا و در مقابل رقیبش خانم هیلری کلنتن داشته است. اما کرملین چنین اتهاماتی را رد کرده و می گوید آنها ساخته و پرداخته حزب دموکرات است تا شکست خود به آقای ترمپ را توجیه کند.

آقای پسکوف همچنین تاکید کرد "اشتباهی بزرگ است که فکر کنیم رابطه روسیه و امریکا در دوران آقای ترمپ خالی از تضاد و اختلاف نظر باشد.»"

ولادیمیر پوتین و دیگر مقامات عالی رتبۀ روسیه بارها به صورت علنی از آقای ترمپ تمجدید و ابراز امیدواری کرده اند که او پس از رسیدن به قدرت، تعزیرات امریکا علیه روسیه را لغو کند. این تعزیزات از سوی کابینه اوباما و به دنبال الحاق «کریمه» به روسیه در سال ۲۰۱۴ بر مسکو اعمال شدند.

آقای ترمپ نیز در اولین سخنرانی اش پس از مراسم تحلیف گفت که روابط با متحدین قبلی را تقویت خواهد کرد و در صدد متحدین جدید خواهد بود تا از این طریق "دهشت افگنی رادیکال اسلامی" از کرۀ زمین نابود گردد.

XS
SM
MD
LG