لینک های دسترسی

Breaking News

بازگشایی شاهراه لشکرگاه – سنگین پس از نُه ماه


سخنگوی قول اردوی ۲۱۵ میوند به صدای امریکا گفت عملیات بازگشایی این شاهراه ۱۲ روز دوام یافت.
سخنگوی قول اردوی ۲۱۵ میوند به صدای امریکا گفت عملیات بازگشایی این شاهراه ۱۲ روز دوام یافت.

مقامات امنیتی هلمند می‌گویند که از طریق این شاهراه بدون کدام درگیری برای اولین بار اکمالات نظامی را انجام دادند.

جگرن رسول زازی سخنگوی قول اردوی ۲۱۵ میوند به صدای امریکا گفت عملیات بازگشایی این شاهراه ۱۲ روز دوام یافت.

به گفتۀ او در این عملیات تهدیدات ماین بیشتر بود و در مسیر این شاهراه تیم‌های نظامی ماین‌پاکی صدها ماین را خنثی کرده اند که در نتیجۀ انفجار چند ماین، پنج انجنیر تیم ماین‌پاکی اردوی ملی زخمی شده اند.

جگرن زازی افزود که پس از ۹ ماه در مسیر سنگین – لشکرگاه مردم ملکی رفت‌و‌آمد می‌کنند و آنان نیز برای قطعات نظامی شان از همین مسیر مواد اکمالاتی را می‌رسانند.

شاهراه سنگین – لشکرگاه، از مسیر کندهار – هرات جدا شده و ۶۰ کیلومتر طول دارد.

مقامات امنیتی می‌گویند که در این مسیر کپرک‌مانده، دوراهی حیدرآباد، امان‌الله لوره، فتح ماد پیچ و شکر شیله از لحاظ تهدیدات امنیتی خطرناک است.

اما محمدکریم اتل رئیس شورای ولایتی هلمند می‌گوید هم اکنون تهدیدات جدی امنیتی در این مسیر وجود دارد.

او گفت که اگر نظامیان افغان به صورت کامل تهدیدات امنیتی مسیر سنگین را برطرف می‌کردند، تا ۵۰ فیصد روی امنیت این ولسوالی تأثیرگذار بود.

در پنج ماه گذشته مرکز ولسوالی سنگین دو بار از کنترول نیروهای امنیتی خارج شده و به کنترول مخالفین مسلح درآمده است؛ اما پس از درگیری شدید دوباره به دست نیروهای امنیتی افتاده است.

در نُه ماه گذشته اکمالات نظامی به این ولسوالی از طریق هوا صورت می‌گرفت و همچنان افراد ملکی نمی‌توانستند از مسیر شاهراه سنگین – لشکرگاه رفت‌وآمد کنند.

شاهراه ارزگان کندهار

مقامات امنیتی ارزگان می‌گویند شاهراه ترینکوت مرکز این ولایت و کندهار را که دو روز پیش از سوی مخالفین مسلح مسدود شده بود، دیروز دوباره باز گردید.

رحیم‌الله خان آمر امنیت ولایت ارزگان به صدای امریکا گفت مخالفین مسلح در منطقۀ «کته‌ سنگ» این مسیر را بسته بودند که در نتیجۀ عملیات نیروهای افغان به روز یکشنبه دوباره باز شد.

اما رحیم‌الله خان موجودیت تهدیدات امنیتی را در این مسیر تأیید کرد و افزود که به زودی برای رفع این تهدیدات عملیات نظامی انجام می‌شود.

XS
SM
MD
LG