لینک های دسترسی

Breaking News

برخی قانونگذاران امریکایی در مراسم تحلیف ترمپ شرکت نمی‌کنند


قرار است آقای ترمپ روز جمعه مراسم تحلیف را به جا آرد
قرار است آقای ترمپ روز جمعه مراسم تحلیف را به جا آرد

مراسم تحلیف ریاست جمهوری ایالات متحده، رویدادی است که همواره احزاب سیاسی این کشور را متحد ساخته است، اما امسال شمار ۲۶ قانونگذار دموکرات در مراسم تحلیف ریاست جمهوری دونالد ترمپ شرکت نخواهند کرد.

تویت شدیداً انتقاد آمیز آقای ترمپ از جان لویس، قانونگذار شناخته شده و یکی از رهبران حقوق مدنی امریکا، سبب شد که برخی از قانونگذاران امریکایی از شرکت در مراسم تحلیف امتناع بورزند.

آقای لویس در یک برنامۀ تلویزیونی گفته است که ترمپ را به صفت "رئیس جمهور مشروع" نمی پندارد، زیرا به گفتۀ وی روسیه در پیروزی ترمپ و ناکامی هیلری کلنتن نقش داشته است.

اما ترمپ در واکنش گفته است که این عضو مجلس نمایندگان ایالات متحده به عوض شکایت نادرست از نتایج انتخابات باید وقت خود را صرف کمک به موکلین خود کند.

جان هودک کارشناس مسایل سیاسی در نهاد پژوهشی بروکینگز می گوید که طبعیت ستیزه جویانۀ غیر معمول انتخابات که تهدید مداخلۀ خارجی نیز بر آن سایه افگنده است، سبب شده است تا برخی قانون‌گذاران از شرکت در مراسم تحلیف پرهیز کنند.

مایک پنس معاون آقای ترمپ در صحبت با خبرگزاری سی بی اس ضمن قدردانی از "قربانی‌های" آقای لویس گفته است که دونالد ترمپ حق دفاع از خود را دارد.

همچنان، رینس پریبیوس رئیس دفتر ریاست جمهوری آقای ترمپ گفته است که بیانات جان لویس "غیرمسوولانه" بوده و "توفان آتش" را دامن زده است.

آقای ترمپ روز جمعه در مقر کانگرس ایالات متحدۀ امریکا در حالی به عنوان رئیس جمهور منتخب جدید این کشور سوگند وفاداری یاد خواهد کرد که شیوۀ منقسم کنندۀ رقابت سیاسی وی وارد مرحلۀ جدیدی شده است.

نظرپرسی جدید عامه در ایالات متحده نشان می دهد که ۵۱ درصد امریکاییان از انتقال قدرت به آقای ترمپ ناراض اند.

XS
SM
MD
LG