لینک های دسترسی

Breaking News

صدراعظم لیبیا: عساکر نه، بلکه ۸۵ فرد ملکی در حملات هوایی کشته شدند


صدراعظم لیبیا: عساکر نه، بلکه ۸۵ فرد ملکی در حملات هوایی کشته شدند
صدراعظم لیبیا: عساکر نه، بلکه ۸۵ فرد ملکی در حملات هوایی کشته شدند

مأمورین ناتو و لیبیایی به روز چهارشنبه روی تلفات حملات هوایی در نزدیکی شهر 'زیلیتن' نظریات متفاوتی را ارایه نموده اند.

ناتو می گوید در این حملات عساکر و جنگجویان اجیر کشته شده اند و مأمورین لیبیایی می گویند ۸۵ غیرنظامی در این بمباری ها کشته شده اند.

مخالفین حکومت لیبیا هم ادعا نموده بودند که جوان ترین پسر قذافی کشته شده است، ولی تلویزیون دولتی با نمایش تصاویری از بازدید پسر قذافی از مجروحین این ادعا را رد نمود.

طیارات ناتو یک پایگاه نظامی لیبیا را در ۱۰ کیلومتری جنوب شهر زیلیتن هدف قرار داد.

در این حمله چهار تعمیر، و ۹ موتر در داخل محوطه از بین رفت. داکتر حسن موسی، که مجروحین این حادثه را در شهر طرابلس مورد تداوی قرار داد می گوید "این یک عمل انسانی نیست. ما در سابق به جانب ممالک غربی و اروپایی از دید کشور های آیده آل نگاه می کردیم ولی حال چیزی را که می بینیم بدترین حالت غیر انسانی است."

از خبرنگاران دعوت شده بود تا از مجروحین این حادثه دیدن نمایند.

در عین حال، البغدادی المحمودی، صدراعظم لیبیا، بعد از دیدار از محل بمبارد شده، شورشیان لیبیایی را به آشوب گران هفته اخیر در بریتانیه ارتباط داده و آنان را دزد و چپاول گر خطاب نمود.

وی گفت "شما همه شنیدید که آقای کمرون گفته است که این قیام مردمی را با قوه ۲۵ هزار پولیس سرکوب خواهد نمود. آیا این دموکراسی است که تبلیغ می کنند. اگر وی خواهان دموکراسی است باید بریتانیه را ترک و از سمت خود استعفا نماید تا مردم، خود تصمیم گیرند."

رژیم لیبیا ادعاهای شورشیان را مبنی بر کشته شدن پسر جوان قذافی رد نموده و می گوید آنان سعی دارند با این حرف ها توجه را از بمباردمان روز دوشنبه و کشته شدن مردم ملکی به یک جانب دیگر معطوف نمایند.

XS
SM
MD
LG