لینک های دسترسی

Breaking News

جلسۀ اتحادیۀ عرب روی منع پرواز در لیبیا


جلسۀ اتحادیۀ عرب روی منع پرواز در لیبیا
جلسۀ اتحادیۀ عرب روی منع پرواز در لیبیا

وزرای اتحادیه عرب به روز شنبه در مصر تشکیل جلسه میدهند تا در مورد احتمال وضع ساحه منع پرواز در لیبیا مذاکره نموده و به این ترتیب به حملات هوایی مرگبار معمر القذافی رهبر لیبیا علیه شورشیان خاتمه ببخشند.

آژانس خبری رویترز از (یوسف بن علاوی بن عبدالله) وزیر خارجه عمان نقل قول می کند که گفته است در صورتیکه این اتحادیه مسوولیتهای خویش را انجام ندهد، یک " مداخله نا خواسته خارجی " در لیبیا صورت خواهد گرفت.

کترین اشتون آمر سیاست خارجی اتحادیه اروپا می گوید وی به قاهره سفر خواهد کرد تا در مورد شرایط لیبیا با اتحادیه عرب صحبت نموده و موثریت تعذیرات را علیه طرابلس بررسی نماید.

به روز جمعه رهبران اتحادیه اروپا طی جلسه یی در بروکسل موافقه نمودند تا شورای ملی مخالفین را در لیبیا به صفت یک نهاد سیاسی قانونی ، به رسمیت بشناسند.

مصطفی عبدالجلیل رهبر شورای ملی در مصاحبه یی با سازمان های خبری غربی از حمایتش برای ساحه منع پرواز بالای لیبیا صحبت نموده است.

اتحادیه افریقا می گوید هیاتی را تعیین نموده است تا برای حل بحران لیبیا ، با مقامات آنکشور کار نماید. این هیات شامل رهبران افریقای جنوبی، موریتانیا، یوگندا، مالی و جمهوریت دیموکراتیک کانگو می باشد.

XS
SM
MD
LG