لینک های دسترسی

Breaking News

مظاهره‌کنندگان مسیر کابل – لوگر را به رسم اعتراض بستند


این تظاهرات سبب شده است که مسیر چندین ولایت با کابل مسدود شود.
این تظاهرات سبب شده است که مسیر چندین ولایت با کابل مسدود شود.

صدها مظاهره‌کننده مسیر کابل – لوگر را به رسم اعتراض در ولسوالی محمدآغه لوگر به روی ترافیک بستند و خواهان مجازات عاملان کشتار غیرنظامیان شدند.

حسیب‌الله ستانکزی، عضو شورای ولایتی لوگر به صدای امریکا گفت، به دلیل این تظاهرات، صدها موتر در دوطرف، خوست، پکتیا، پکتیکا و لوگر متوقف شده اند.

سانکزی گفت، مظاهره‌کنندگان، خواهان مجازات افرادی است که هفتۀ گذشته در ولسوالی محمدآغه بالای افراد ملکی گلوله‌باری کرده بودند.

این رویداد هفتۀ گذشته زمانی به وقوع پیوست که مردم محل و نیروهای امنیتی بالای ملکیت زمین، درگیری صورت گرفت.

در آن رویداد، یک طفل و پدرش جابه‌جا کشته شد و یک زن نیز زخم برداشت که به دلیل جراحات شدید، او نیز دیشب در شفاخانه ایمرجینسی کابل درگذشت.

اشرف احمدزی یک مظاهره‌کننده در صحبت با صدای امریکا، ادعا کرد که در آن رویداد، مقامات و مسؤولان امنیتی دست دارند و از دولت مرکزی می‌خواهند که آنها محاکمه شوند.

سلیم‌خان صالح سخنگوی والی لوگر اما گفت، در آن رویداد برخی افراد مسلح غیرمسؤول دست دارند که در نتیجۀ تحقیقات، شانزده تن با ۲۱ میل کلاشینکوف بازداشت شده اند و اکنون تحت تحقیقات قرار دارند.

منازعه بالای زمینی که به میان آمده است، ۲۷۸۰ جریب است که در شمال ولسوالی محمدآغه موقعیت دارد. از سال‎‌‌ها پیش مردم بالای آن زمین خانه ساخته اند و ملکیت خویش حساب می‌کنند.

اما سخنگوی والی لوگر گفت، بر اساس حکم محکمه، آن زمین ملکیت دولت است.

XS
SM
MD
LG