لینک های دسترسی

Breaking News

مهاجم سومی حملات لندن نیز شناسایی شد


از راست به چپ: یوسف زغبا، رشید رضوان، و خرم شهزاد بت
از راست به چپ: یوسف زغبا، رشید رضوان، و خرم شهزاد بت

یک مقام استخباراتی ایتالیا امروز هویت مهاجم سومی در حملۀ روز شنبۀ شهر لندن را افشا ساخت. به گفتۀ این منبع استخباراتی،یک ایتالیایی مراکشی الأصل به نام یوسف زغبا بوده است. گفته شده که یوسف زغبا، ۲۲ سال عمر داشت و باشندۀ یک شهر ایتالیا بود.

پولیس بریتانیا، هویت دو تن از مهاجمان را دیروز افشا کرده و گفت که یکی آن خرم شهزاد بتِ ۲۷ ساله و دیگری رشید رضوانِ سی ساله بود.

در حملۀ روز شنبه، هفت کشته و ده ها زخمی برجا گذاشت. پولیس در نهایت، سه مهاجم را که واسکت های کاذب انتحاری بر تن داشتند، با ضرب گلوله کشتند.

از میان دو مهاجمی که هویت شان دیروز تأیید شد، خــُرم شهزاد بت، در اصل پاکستانی، زمانی در یک فلم مستند راجع به جهادی ها، نشان داده شده بود و چهرۀ شناخته شده برای مسئولین امنیتی بود.

بوریس جانسن، وزیر خارجۀ بریتانیا، امروز گفت که مردم حق دارند بپرسند که این فردِ شناخته شده، چگونه از نظر افتاده بود. آقای جانسن افزود که "نیاز است تا در تمام جوامع ما، در برخورد با آنهایی که چنین نفرتی را شایع میسازد، یک کمی از گذشت خود کاسته و اندکی بر رفتار سختگیرانۀ خویش بیافزاییم."

در همین حال، پولیس بریتانیا تمام دوازده نفری را که در ارتباط با واقعۀ روز شنبه بازداشت کرده بود، بدون کدام اتهام رها ساخته است. پس از رهایی دوازده فردِ بازداشت شده، اکنون جستجو های تازه ای برای پیدا کردن مظنونین دیگر آغاز یافته است.

طرد شدۀ مسجد

باشندگان ساحه ای که مهاجمان در آن زندگی داشتند، از شنیدن خبرها حیرت زده شده و این نگرانی نزد شان تشدید یافته که چگونه افراطی ها توانسته اند دور از دید استخبارات و مسلمانان محل، فعالیت داشته باشند.

یکی از همسایگان شهزاد بت میگوید دو سال قبل از او به پولیس شکایت کرده بود، زیرا شهزاد سعی داشت پسرش را مسلمان سازد.

باشندگان دیگر محل میگویند که شهزاد بت با ملا امام یک مسجد آن منطقه نیز نزاع کرده بود و در نتیجه از آن مسجد رانده شده بود. با اینهم، مسلمانان محل از آن در هراس اند که رویداد های اخیر، احساسات ضد عقاید آنان را برانگیزد.

از سوی دیگر، به دنبال آن که دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده، عکس العمل صادق خان شاروال لندن را به رویداد خونین پل لندن مورد انتقاد قرار داد، شماری از بریتانیایی ها خشمگین شده و خواستار فسخ پذیرایی عالی شأن دولتی از دونالد ترمپ در جریان سفر مجوزه اش به بریتانیا شدند. اما بوریس جانسن، وزیر خارجۀ بریتانیا امروز گفت که او برای فسخ کردن این پذیرایی عالی شأن دولتی، دلیلی نمیبیند.

با اینهم، آقای جانسن در یک مصاحبه با بی بی سی، از گفته های صادق خان جهت اطمینان دادن به شهریان لندن، دفاع کرده و آن را به جا خواند. وزیر خارجۀ بریتانیا، تقابل لفظی میان رئیس جمهور امریکا و شاروال لندن را، یک موضوع میان آن دو فرد عنوان کرد.

XS
SM
MD
LG