لینک های دسترسی

Breaking News

مصرف مقدار کم اسپرین ممکن سبب کاهش سرطان پستان شود- تحقیق


بر اساس تازه ترین تحقیقات انجام شده، گرفتن ۸۱ میلیگرام اسپرین سه بار یا بیشتر از آن در یک هفته، احتمالاً موجب کاهش سرطان پستان در زنان گردد.

این تحقیق که توسط یک مرکز پژوهشی مستقر در ایالات متحده صورت گرفته است، نشان می دهد که مصرف مقدار کم اسپرین ممکن موجب کاهش ۱۶ در صدی سرطان پستان در زنان گردد. این تحقیق، ۵۷ هزار زن را مورد مطالعه قرار داده است.

یافته های این تحقیق نشان می دهد که مصرف اسپرین بر انواع معمول سرطان پستان، به ویژه انواعی که با آخذه های هورمون‌های استروجن و پروجسترون ربط دارند،بیشترین تاثیر را داشته است. در این تحقیق آمده است که مصرف اسپرین موجب ۲۰ در صد کاهش این نوع سرطان ها شده است.

این تحقیق در سال ۱۹۹۵ میلادی آغاز شد. اشتراک کنندگان این تحقیق پرسشنامه هایی را خانه پری کردند که شامل معلومات در مورد تمرینات فزیکی آنان، استفاده از دخانیات و مصرف نوشابه های الکولی را در بر می گرفت. علاوه بر آن، سابقۀ سرطان در خانواده های اشتراک کنندگان تحقیق و ادویۀ که برای آنان تجویز شده به شمول درمان جاگزینی هورمون ها نیز شامل سوالات می گردد.

تا سال ۲۰۱۳ میلادی، حدود ۱۵۰۰ زنان مورد تحقیق گزارش دادند که آنان به نوع تهاجمی سرطان پستان، مبتلا اند.

نتایج این تحقیق با تحقیقات گسترده تر در مورد مصرف دوز بیشتر اسپرین نیز مقایسه شده است. نتایج این تحقیق در ژورنال تحقیقات سرطان به نشر رسیده است.

محققین این پژوهش کاهش سرطان پستان در زنانی را که دوز بیشتر اسپرین و یا سایر دوا های مسکن را مصرف می کنند، مشاهده نکرده اند. پژوهشگران گفته اند که دلیل آن، ممکن مصرف وقفه یی اسپرین برای کاهش درد باشد.

در این تحقیق همچنین آمده است که مصرف کم اسپرین مزایای دیگر صحی نیز دارد که شامل کاهش امراض قلبی و مصاب شدن به سرطان رودۀ بزرگ می گردد.

پژوهشگران می گویند که مصرف اسپرین موجب کاهش التهاب می گردد —التهاب در بروز بیماری سرطان پستان نقش دارد. همچنان اسپرین خاصیت نهی کنندۀ انزایم هایی را دارد که سبب کاهش هورمون استروجن در جریان خون زنان میشود. کاهش هورمون استروجن در جریان خون، زنان را به ابتلا به سرطان پستان مستعدتر می سازد.

با آنهم، در حال حاضر، محققین مصرف دوز پایین اسپرین را برای زنان توصیه نمی کنند تا خود را در برابر سرطان پستان، محافظت کنند. آنان می گویند که به خاطر تجویز اسپرین برای زنان، هنوز هم به تحقیقات بیشتر نیاز است تا رابطه بین مصرف اسپرین و جلوگیری از سرطان پستان را نشان بدهد.

XS
SM
MD
LG