لینک های دسترسی

Breaking News

برادر اندر اوباما به ترمپ رای می‌دهد


مالک اوباما سه سال از رئیس جمهور اوباما بزرگتر است
مالک اوباما سه سال از رئیس جمهور اوباما بزرگتر است

‌برادر اندر باراک اوباما رئیس جمهور ایالات متحده گفته است که در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر، به دونالد ترمپ رای می‌دهد.

مالک اوباما به روزنامۀ نیویارک پُست گفته است که آقای ترمپ را به خاطری که از دل حرف می‌زند، دوست دارد. او از برخی تصمیم‌های رئیس جمهور اوباما و هیلری کلنتن انتقاد کرده است.

آقای اوباما گفت "هنوز هم حس می‌کنم که سرنگونی قذافی، هیچ بهبودی را در وضعیت لیبیا به بار نیاورد. برادرم و وزیر خارجۀ وی [کلنتن] در این مورد مرا مایوس کردند".

قرار است هیلری کلنتن این هفته در جلسۀ حزبی دیموکرات‌ها در فلادلفیا، به صفت نامزد رسمی آن حزب معرفی شود و رئیس جمهور اوباما نیز نامزدی او را تایید کند.

در مصاحبۀ جداگانه با خبرگزاری رویترز، مالک اوباما که خود مسلمان است، گفته است که موضعگیری آقای ترمپ مبنی بر منع ورود مسلمانان به ایالات متحده، قابل درک است.

مالک گفت "البته که من مسلمان هستم، اما نمی توان به نام اسلام هر سو بر مردم گلوله باری کرده و آنان را کشت".

رئیس جمهور اوباما هم از پدر و هم از مادرش، هفت برادر و خواهر اندر دارد. مالک که سه سال از رئیس جمهور اوباما بزرگتر است، از پدر با وی پیوند خونی داشته و از مادر جدا می‌باشند.

مالک اوباما زمانی با رئیس جمهور اوباما بسیار نزدیک و حتا در مراسم عروسی اش، شاه بالا بود، اما این دو برادر در سال‌های اخیر از هم فاصله گرفته اند.

مالک به نیویارک پست گفته است در سال ، ۲۰۱۳ زمانی که وی برای گرفتن کرسی ولایت سیایۀ کینیا رقابت می‌کرد، باراک اوباما هیچ گونه کمکی برایش نکرد.

مالک اوباما که اکنون در روستای کوگیلو در غرب کینیا زنده‌گی می‌کند، گفته است که ماه نوامبر برای رای دادن در انتخابات به ایالات متحده می‌آید.

XS
SM
MD
LG