لینک های دسترسی

Breaking News

درگیری بین دو گروه‌ طالبان در غزنی ادامه دارد


جنرال امرخیل می‌گوید که یکی از قوماندانان گروه ملامنصور به نام شمس‌الدین نیز در این درگیری کشته شده است.
جنرال امرخیل می‌گوید که یکی از قوماندانان گروه ملامنصور به نام شمس‌الدین نیز در این درگیری کشته شده است.

مقامات امنیتی در ولایت غزنی می‌گویند که از دو روز بدینسو درگیری شدید بین افراد وابسته به گروه ملا اخترمحمد منصور و گروه انشعابی ملا رسول در ولسوالی ناوه این ولایت جریان دارد.

به گفتۀ این مقامات، گروه انشعابی ملا رسول به تازه‌گی برضد گروه ملا اختر محمد منصور اعلام جهاد کرده و افراد این گروه را وابسته به سازمان اسختباراتی پاکستان خوانده است.

جنرال امین‌الله امرخیل قوماندان امنیه ولایت غزنی با تأیید این خبر به صدای امریکا می‌گوید "دو روز می‌شود که در ساحات ولسوالی ناوه درگیری بین افراد گروه ملا اخترمحمد منصور و ملا رسول دو شاخۀ طالبان جریان دارد که در این درگیری حدود 28 نفر از هردو طرف کشته شده اند."

او می‌گوید که یکی از قوماندانان مهم گروه ملا اخترمحمد منصور به نام شمس‌الدین نیز در این درگیری کشته شده است.

جنرال امرخیل می‌افزاید که بر اساس اطلاعات آنان در این درگیری دو روزه بین گروه طالبان مراکز نظامی هردو طرف حریق شده است و هنوز هم جنگ ادامه دارد.

ولسوالی ناوه ولایت غزنی یکی از مراکز مهم طالبان محسوب می‌شود که از ده سال بدینسو تحت کنترول گروه طالبان قرار دارد.

پیش از این ملا عبیدالله هنر یکی از قوماندانان طالبان مربوط به ملا رسول در ولایت پکتیکا علیه گروه ملا اخترمحمد منصور اعلام جنگ کرده بود.

مسئولین امنیتی غزنی می‌گویند که یک مرکز مهم سوق و اداره مخابراتی طالبان که مشخص نیست مربوط به کدام شاخه طالبان بوده، کاملأ تخریب شده است.

پیش از این شاخۀ گروه ملا منصور درگیری در ولایت پکتیکا را تأیید کرده است؛ اما در مورد درگیری‌ غزنی تا کنون نه گروه ملا رسول چیزی گفته و نه هم گروه ملا منصور آن را تأیید کرده است.

  • 16x9 Image

    ظفر بامیانی

    ظفربامیانی از سال ۲۰۱۱ برای رادیو آشنا صدای امریکا با تهیه گزارش از ولایات بامیان، دایکندی و غزنی کار می کند. ظفر بامیانی از سال ۲۰۰۴ کار رسمی خبرنگاری را به حیث گزارشگر، گوینده خبر و تهیه کننده برنامه های فرهنگی با رادیوی محلی بامیان شروع کرد. ظفر مدت یک سال گزارشگر تلویزیون ملی در بامیان نیز بود. ظفر بامیانی فارغ التحصیل  رشته جامعه شناسی از پوهنتون بامیان است.

XS
SM
MD
LG