لینک های دسترسی

Breaking News

مردی خود را در برابر محکمهٔ ترمپ در نیویارک آتش زد


مکسوِل ازاریلو روز پنجشنبه با شعاری در مقابل محکمه حاضر شد که در آن نوشته که ترمپ با بایدن است و آنها در حال یک کودتای فاشیستی هستند.
مکسوِل ازاریلو روز پنجشنبه با شعاری در مقابل محکمه حاضر شد که در آن نوشته که ترمپ با بایدن است و آنها در حال یک کودتای فاشیستی هستند.

مردی روز جمعه ۱۹ اپریل (۳۱ حمل) خود را در مقابل محکمه‌ای در شهر نیویارک، جاییکه محاکمه دونالد ترمپ، رییس جمهور پیشین ایالات متحده در جریان بود، به آتش زد، اما مقامات گفته اند که هدف او آسیب رساندن به ترمپ نبوده است.

مقامات می‌گویند که این مرد ۳۷ ساله از حادثه جان به سلامت برده، اما وضعیت وخیم دارد و در بخش مراقبت‌های ویژه شفاخانه بستری است.

یکی از شاهدان محلی که خواست نامش فاش نشود، به خبرنگاران گفت: "خیلی وحشتناک است، او مدت زیادی در آتش سوخت."

این حادثه توسط کمره‌های‌ شبکه‌های خبری که برای پوشش جریان محاکمه ترمپ آمده بودند، تصویربرداری نیز شده است.

شاهدان عینی می‌گویند که این مرد قبل از آتش زدن، اطلاعیه‌های را در برابر رسانه‌های خبری که در آن نزدیکی جمع شده بودند، پرتاب کرد و سپس مایعی را روی خود پاشید و خود را آتش زد.

در یکی از این اطلاعیه‌ها با عنوان "تاریخ جهان واقعی" به "میلیاردرهای شیطانی" اشاره شده است، اما بخش‌های را که خبرگزاری رویترز مشاهده کرده، در آن اشاره‌ای به ترمپ نشده است.

پولیس این فرد را مکسوِل ازاریلو نامیده و گفته است که باشنده شهر سینت اگوستین ایالت فلوریدا می‌باشد. پولیس افزوده که به نظر نمی‌رسد او قصد هدف قرار دادن ترمپ یا سایر افراد درگیر در محاکمه داشت.

پولیس نیویارک گفت: "در حال حاضر ما می‌توانیم او را یک نظریه‌پرداز توطئه بنامیم."

محاکمه دونالد ترمپ، رییس جمهور پیشین ایالات متحده، در پیوند به قضیۀ پرداخت حق السکوت به یک ستارۀ فلم‌های مستهجن روز دوشنبه ۱۵ اپریل (۲۷ حمل) در محکمه‌ای در نیویارک آغاز شد.

این نخستین بار در تاریخ ایالات متحده است که یک نامزد ریاست جمهوری و رییس جمهور پیشین این کشور محاکمه شده و در صورت اثبات جرم با خطر زندانی شدن روبرو است.

ترمپ متهم است که پیش از انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ در ایالات متحده به ستورمی دانیلز ستارۀ فلم‌های مستهجن مبلغ ۱۳۰هزار دالر حق‌السکوت پرداخته است. دانیلز ادعا کرده است که ترمپ با وی رابطۀ جنسی داشته است.

کارن مک‌دوگل، مدل مشهور امریکایی، نیز مدعی شده است که پیش از آنکه ترمپ برندۀ کرسی ریاست جمهوری شود، ماه‌ها با وی رابطه داشته است. او مدعی است که یک ناشر ۱۵۰هزار دالر به وی پرداخت و حق نشر مقالۀ وی را که پرده از روابط او با ترمپ بر می‌داشت، خریداری کرد و سپس به دستور ترمپ آن مقاله را نشر نکرد.

ترمپ به شمول ادعاهای دانیلز و مک‌دوگل، تمام ۳۴ مورد اتهام علیه خود از سوی محکمۀ نیویارک را رد کرده است.

در تهیهٔ این مطلب از گزارش خبرگزاری رویترز استفاده شده است.

گروه

XS
SM
MD
LG