لینک های دسترسی

Breaking News

ضیا مسعود، توافقات میان دو کاندید را رد کرد


احمد ضیا مسعود، یک عضو ارشد تیم انتخاباتی اشرف غنی احمدزی توافقات میان دو نامزد ریاست جمهوری عبدالله عبدالله و اشرف غنی احمدزی را یک زدوبند سیاسی پشت پرده و تحت فشار خارجی ها خوانده گفت که آنرا بصورت مطلق رد مینماید.

آقای مسعود گفت " ما هرگونه تعاملات سیاسی و هرگونه زد و بند های سیاسی و هرگونه ایتلافهای سیاسی را بجز از طریق انتخابات بطور مطلق رد میکنیم. معاملات پشت پرده سیاسی، جورآمدن ها و فشارهای خارجی ها، و موضوعات جانبی دیگر همه وهمه در جهت خلاف آرزوهای مردم افغانستان است."

آقای مسعود گفت که تیم انتخاباتی آقای عبدالله نباید به فشار خارجی ها در حکومت آینده شامل شود " از رهبری تیم اصلاحات وهمگرایی توقع ما اینست که اونها زیاد اصرار برای ساختن حکومت ایتلافی با ما، نداشته باشند. ایجاد یک حکومت ایتلافی کشور را بسوی بی ثباتی می برد و ضرور نیست که یک تیم بازنده بصورت عمدی آنهم به فشار خارجی ها در ساختار سیاسی آینده کشور خود را تحمیل بکند."

آقای مسعود، به صراحت گفت که تیم انتخاباتی عبدالله عبدالله نباید در حکومت وحدت ملی تقاضای پست اجرایی را بکنند، باید بروند و در کرسی اپوزیسیون اخذ موقع بکنند.

آقای احمدزی، طی تفاهمنامه یی در صورت برنده شدن پست اجرایی را به احمد ضیا مسعود وعده کرده است.

سید آقا فاضل سنچارکی، سخنگوی تیم آقای عبدالله در پاسخ به این خواست و تقاضای احمد ضیا مسعود از رهبری تیم شان، خواهان وضاحت شد " اظهاراتی که امروز آقای مسعود، انجام داد، دقیقا روشن نیست که آیا موقف رسمی تیم تحول وتداوم است یا موقف شخصی آقای مسعود است. ما از تیم تداوم و تحول میخواهیم که موقف خود را رسما اعلان کنند. صحبت های احمد ضیا مسعود موقف رسمی شان است و یا صحبت های دیگری که با ما داشتند؟ "

انجینر عباس نویان، یک تن از سخنگویان رسمی تیم آقای احمدزی اظهارات امروز آقای ضیا مسعود را نظر شخصی وی، خوانده گفت " نظر شخصی خود شان است، تیم تحول وتداوم به موافقتنامه یی که با تیم اصلاحات و همگرایی دارد، همچنان پابند است و متعهد است."

از جانب دیگر بحش دیگر این موافقتنامه که همانا بخش تخنیکی و شمارش و تفتیش صد در صد صندوقهای رای دور دوم انتخابات ریاست جمهوری میباشد، به قوت خود باقی بوده مورد اجراات و تطبیق قرار دارد .

امروز جمعه هم با اضافه کردن ٢٠ تیم جدید، پروسه تفتیش صندوقهای رای در محضر ناظران ملی بین المللی و نماینده گان نامزدهای ریاست جمهوری ادامه داشت و در دو شفت کاری به تعداد ١٨٠ تیم، کار تفتیش را انجام دادند.

آقای نورمحمد نور، سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات دریک نشست خبری گفت که سر از فردا روز شنبه در حدود یک صد تیم در یک شفت کاری و در دو شفت دو صد تیم کاری روند تفتیش را پیش خواهند برد و از نامزدهای ریاست جمهوری و نهاد های ناظر ملی و بین المللی نیز خواست تا تعداد ناظرین خود را اضافه نمایند تا بتوانند پروسه تفتیش را در وقت معیینه تکمیل نماید.

به اساس معلومات دفتر کمیسیون مستقل انتخابات تا حال از جمله ٢٢٨٢٨ صندوقهای رای از سراسر کشور ١٣١٩ صندوق رای به دفتر مرکزی کمیسیون مستقل انتخابات مواصلت کرده است، که حدود ٦٠ فیصد تمام صندوقها را تشکیل میدهد، و انتقال بقیه ۴٠ فیصد صندوقها هم جریان دارد.

  • 16x9 Image

    عبدالحی ورشان - کابل

    عبدالحی ورشان از 1993 میلادی به حیث گزارشگر رادیو صدای امریکا بخش افغانستان کار می کند. ورشان از سال 2002 به حیث گزارشگر رادیو صدای امریکا در کابل کار می کند. از کارهای برجسته گزارشگری ورشان تهیه گزارش از نشست های مهم سیاسی و نظامی و نشست های بین المللی مربوط به قضیه افغانستان درکابل است. عبدالحی ورشان فارغ التحصیل ادبیات وعلوم بشری از پوهنتون کابل است.
XS
SM
MD
LG