لینک های دسترسی

Breaking News

هفده تن طی یک انفجار در شهر مزار شریف کشته و زخمی شدند


هفده تن طی یک انفجار در شهر مزار شریف کشته و زخمی شدند
هفده تن طی یک انفجار در شهر مزار شریف کشته و زخمی شدند

انفجار مهیبی در حالی شهر مزار شریف را تکان داد که آماده گی ها برای انتقال مسؤولیت های امنیتی از نیرو های خارجی به نیرو های افغان در این شهر جریان دارد.

به گفته مسؤولین در ولایت بلخ این انفجار پنج کشته و دوازده زخمی برجا گذاشته است. قربانیان افراد غیر نظامی به شمول یک طفل می باشد.

شیرجان درانی سخنگوی دفتر رسانه های پولیس ولایت بلخ این رویداد را ناشی از ضعف مخالفان مسلح دولت خوانده می گوید مخالفان صلح و ثبات در ولایت بلخ توانایی مقابلۀ رو در رو را با نیروهای امنیتی افغان را ندارند از این رو در جاهایی که هیچ پایگاه نظامی و یا تأسیس دولتی وجود ندارد، اعمال خرابکارانه را انجام می دهند تا از این طریق ایجاد وحشت نمایند.

آقای درانی همچنان می گوید که مواد انفجاری در یک بایسکل جاسازی شده بود که مالک آن قصد انتقال این مواد را به جای دیگری داشت، اما پیش از رسیدن به مقصد منفجر گردید.

این انفجار که در ناحیه هشتم شهر مزار شریف رخ داده است با آنکه هدف اصلی آن معلوم نیست سبب نگرانی باشنده های آن شهر شده است.

در این حال داکتر حیدر یوازی رئیس شفاخانه ملکی شهر مزار شریف می گوید که چهار جسد با سیزده زخمی در این شفاخانه انتقال داده شده است که یک تن از مجروحین نیز به اثر شدت جراحت در شفاخانه جان باخته است.

کشته شدن احمد ولی کرزی برادر رئیس جمهوری افغانستان، و خان محمد یک تن از مشاورین رئیس جمهور کرزی و شماری از رویداد های دیگرامنیتی در گوشه و اکناف افغانستان طی روز های اخیر در حالی انجام می شود که روند انتقال مسؤولیت ها از نیرو های خارجی به نیرو های افغان رسماً آغاز گردیده است.

XS
SM
MD
LG