لینک های دسترسی

Breaking News

دستگیری شش دهشت افگن در ولایت بلخ


افرادی که همراه با وسایل انفجاری در ولایت بلخ دستگیر شده اند
افرادی که همراه با وسایل انفجاری در ولایت بلخ دستگیر شده اند

ریاست امنیت ملی ولایت بلخ می گوید گروه طالبان و نیز شبکه های دهشت افگن مربوط آنان می خواستند که در ولایت بلخ حملات انفجاری و انتحاری انجام دهند، که با آگاهی از پلانهای آنان، از انجام این حملات جلوگیری به عمل آمده است.

طبق خبرنامه ی ریاست امنیت ملی، شخصی به نام گلاب، یک تن از عاملان انتحاری مربوط به گروه طالبان با یک واسکت انتحاری مملو از مواد انفجاری بازداشت گردیده است.

خبرنامه میرساند این شخص با مولوی شفیق الله، همکار بوده است. مولوی شفیق الله، طراح حمله ی انتحاری یک ماه پیش است که در سرک دشت شور شهر مزار شریف سازماندهی شده بود. در این حمله پنج تن کشته و پانزده تن دیگر زخم برداشته بودند.

همچنان در خبرنامه آمده است که یک گروه تروریستی به سرکرده گی قاری نورالله فرمانده امنیه نام نهاد طالبان در ولسوالی کلدار، نیز در یک سلسله عملیات جداگانه بازداشت شده اند.

خبرنامه ی امنیت ملی خاطر نشان می سازد که به تعداد چهار هاوان ۸۲ ملی متری، ۲۵ فیر مرمی ثقیلۀ آن، یک شرید مرمی دافع هوا با ۵۰ فیر مرمی آن، به دست آمده است.

امنیت ملی در این خبرنامه تصریح کرده، که هراس افگنان می خواستند از این مواد برای اجرای حملات خرابکارانه بالای ولسوالی های چمتال، چهاربولک و شهر مزار شریف استفاده نمایند.

XS
SM
MD
LG