لینک های دسترسی

Breaking News

مک کین: به معترضین در اوکراین افتخار میکنم


جان مک کین، سناتور ایالات متحده با مقامات حکومت و مخالفان در اوکراین ، قبل از تظاهرات گسترده ای، دیدار نمود که به هدف برکناری حکومت از قدرت بروز یکشنبه صورت میگرفت. اقای مک کین از معترضانی پشتیبانی کرد که مرکز شهر کیف را در سه هفته گذشته اشغال کرده اند. وی بیان داشت که به اعتراض مردم اوکراین که روی ترویج دموکراسی در کشورشان صورت میگیرد افتخار میکند.

روحیه معترضان بروزشنبه ، یک روز قبل از مظاهرات گسترده بهتر ارزیابی گردیده بود. این اعتراضات را روی تصمیم ماه گذشته رئیس جمهور یوکراین روی عدم امضای موافقتنامه تجارتی با اتحادیه اروپایی اغاز گردید و در طول چند هفته گذشته به اوج خود رسیده است.

این در حالیست که کیف می گوید عوض امضای این موافقتنامه، خواهان ترمیم و تقویت روابط اقتصادی اش با روسیه است. آرسینی یتسینوک رهبر مخالفان، مسکو را بخاطر تاثیر ان روی این تحولات مورد انتقاد قرار داده گفت که این فشار روی شمولیت اوکراین در اتحادیه گمرکی صورت میگیرد.

سناتور مک کین با معترضین اوکراینی صحبت کرد
please wait

No media source currently available

0:00 0:01:21 0:00


مسکو به طور مستقیم در مورد سفر اقای مک کین به اوکراین ابراز نظر نکرده است. ولی سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه، بروز شنبه بیان داشت که دولت های غربی ظاهرا حس واقع بینی را در قسمت علاقمندی اوکراین به سمت مسکو از دست داده اند.
XS
SM
MD
LG