لینک های دسترسی

Breaking News

دفاع مرکل از تصمیم اخراج پناهندگان افغان از آلمان


مرکل گفت آلمان مانند سایر کشور های اتحادیه اروپایی افغان های را به کشور شان بر می گرداند که پناهندگی شان رد شده است.
مرکل گفت آلمان مانند سایر کشور های اتحادیه اروپایی افغان های را به کشور شان بر می گرداند که پناهندگی شان رد شده است.

انگلا مرکل، صدر اعظم آلمان از تصمیم حکومت کشورش مبنی بر تسریع روند اخراج افغان های که تقاضای پناهندگی شان در آلمان رد شده است، دفاع کرد.

خانم مرکل روز جمعه گفت که سایر کشور های عضو اتحادیه اروپایی نیز با اقدام مشابه، افغان های را اخراج می کنند که تقاضای پناهندگی شان رد شده است.

انگلا مرکل از رئیس جمهور افغانستان خواست که وضعیت را در کشورش طوری نشان ندهد که گویا افغان ها در کشور شان زندگی کرده نمی توانند چون به گفته خانم مرکل در آن صورت، هیچ کسی به حیث عضو اردوی افغانستان برای جنگیدن در برابر طالبان پیدا نخواهد شد.​

بر اساس گزارش اداره فدرال آلمان در امور مهاجرین و پناهجویان، در سال ۲۰۱۶ افغان ها پس از سوری ها بیشترین رقم متقاضیان پناهندگی در آلمان را تشکیل می دادند.

انگلا مرکل همچنین افزود که به حدود ۵۵ در صد افغان ها در آلمان پناهندگی داده شده در حالیکه تقاضای پناهندگی ۴۵ در صد دیگر آنان رد شده است.

او گفت که خود حکومت افغانستان به آلمان گفته است افغان های که در آلمان تقاضای پناهندگی می کنند، همه شان با مشکلات امنیتی و اقتصادی در افغانستان روبرو نمی باشند.

صدر اعظم آلمان گفت او نمی تواند و نباید همچو پیامی را ارسال کند که گویا به نظر آلمان ۲۹ میلیون افغان در "شرایط غیر قابل قبول" زندگی می کند و شرایط زندگی برای آنان در افغانستان مساعد نمی باشد.

خانم مرکل اضافه کرد که هنوز هم ماهانه حدود ۱۴ هزار مهاجر و پناهجو وارد آلمان می شود.

این در حالیست که برخی ایالت های آلمان گفته اند که پناهندگان افغان را اخراج نخواهند کرد چون به گفته آنان در افغانستان "نگرانی های امنیتی" وجود دارد.

XS
SM
MD
LG