لینک های دسترسی

Breaking News

مهاجرین عازم اروپا در مسیر راه لت و کوب میشوند


مهاجرینی که راه غیرقانونی رسیدن به غرب اروپا را در پیش گرفته ولی در کشور های بالکان گیر مانده اند، با وضعیت دشوار و برخورد خشونت آمیز مواجه میباشند.

از زمانی که اتحادیۀ اروپا سرحدات خود را به روی مهاجرین بست، حدود هشت هزار مهاجر، که در میان شان تعداد زیاد افغانها نیز اند، در بلگراد پایتخت صربستان باقی ماندند.

با اینهم، گفته میشود که روزانه چند صد تن از این مهاجرین، به کمک قاچاقبران از مرز ها به سوی غرب اروپا عبور میکنند، ولی اگر گیر بیافتند، از سوی نیرو های مرزی کشور های همچو هنگری، بلغاریا، و کرویشیا، لت و کوب شده و برخورد زشتی را تجربه میکنند.

اندریا کونتنتا، مسئول موسسۀ داکتران بی سرحد در بلگراد، میگوید که شاهد قضایای متعدد خشونتبار بوده است. آقای کونتنتا می افزاید: "ما چندین واقعۀ جروحات را تداوی کرده ایم، به ویژه واقعات ناشی از لت و کوب؛ و نیز واقعات ناشی از سگ گزیدگی، و تخریش از باعث سپری مرچ."

شفیع الله اتل، یک مهاجر شانزده سالۀ افغان میگوید با او هم پولیس و هم قاچاقبران، برخورد زشت داشته اند. او میگوید که باری حین عبور از سرحد، گیر پولیس افتاد و مورد ضرب و شتم قرار گرفت.

ادعا های مهاجرین و نیز گروه های امداد رسان در بارۀ برخورد خشونت آمیز نیرو های سرحدی، از سوی مقامات کشور های بالکان رد میشود.

گروه های مدافع حقوق بشر میگویند که مسدود شدن مرز های اتحادیۀ اروپا به روی مهاجرین، راه کشور های بالکان را بیشتر پرمخاطره ساخته است. گفته میشود که در سال گذشته، بیش از هفتاد مهاجر در راه بین یونان و هنگری، جان باختند.

XS
SM
MD
LG