لینک های دسترسی

Breaking News

مایک پنس: به توافق با آسترالیا راجع به پناهجویان، ارج میگذاریم


مایک پنس، معاون رئیس جمهور ایالات متحده میگوید واشنگتن اطمینان دارد که چین برای ترغیب کوریایی شمالی جهت توقف برنامۀ سلاح هسته یی اش، تلاش های بیشتری را انجام خواهد داد.

آقای پنس این سخنان را امروز پس از دیدار با صدراعظم آسترالیا بیان داشت. آقای پنس همچنان گفته است که ایالات متحده به توافقی با آسترالیا که روی اسکان مجدد یکهزارو دو صد و پنجاه پناهجو، صورت گرفته است، ارج میگذارد.

مایک پنس، معاون رئیس جمهور ایالات متحده، در دیدارش با مقامات آسترالیایی بیان داشت که هردو کشور همکاری های خود در برابر مشکلات گوناگون جهان به شمول منازعات در مورد آب های جنوب چین و نگرانی های مربوط به کوریایی شمالی، ادامه خواهند داد.

معاون رئیس جمهور ترمپ گفت: "تحت رهبری دونالد ترمپ، ایالات متحده و آسترالیا به ایستادگی قوی خود و مبارزه در برابر خطرناک ترین تهدیدی که از سوی رژیم کوریایی شمالی به صلح و ثبات منطقۀ آسیا پسفیک متوجه است، ادامه خواهند داد." او افزود که امریکا تمام گزینه ها علیه کوریای شمالی را در اختیار دارد، اما با متحدین نزدیک خود "به شمول آسترالیا و متحدین منطقوی و چین، مشترکاً کار خواهد کرد" تا پیونگ یانگ وادار ساخته شود که از برنامه های هستوی و میزایل های بالستیکی دست بکشد.

معاون رئیس جمهور ایالات متحده، تروریزم را یک سرطان جهانی عنوان کرد و وعده نمود که هردوکشور مشترکاً این پدیده را از بین خواهند برد و تلاش های آسترالیا در این راستا تمجید به عمل آورد.

مایک پنس، همچنان گفت، ایالات متحده به موافقت نامۀ اسکان مجدد ١٢٥٠ پناهجو صورت گرفته بود، ارج میگذارد. واشنگتن این موافقت نامه در دوران حکومت بارک اوباما با آسترالیا امضا کرده بود، اما رئیس جمهور دونالد ترمپ آن را یک توافق احمقانه خوانده بود.

آقای پنس بیان داشت که اسکان مجدد پناهجویان مرتبط به این موافقت نامه پس از بررسی جدی سوابق آنان صورت خواهد گرفت و گفت که ارج گذاشتن به آن به این معنی نیست که حکومت ترمپ این توافق را میستاید، بلکه به گفتۀ او، واشنگتن بخاطر احترام به آسترالیا منحیث یک متحد مهم به این موافقت نامه ارج میگذارد.

XS
SM
MD
LG