لینک های دسترسی

Breaking News

بازداشت ۲۴ نفر در پیوند به حمله بر شفاخانه ۴۰۰ بستر


کشته شدگان این رویداد اکنون به ۵۰ نفر می‌رسد
کشته شدگان این رویداد اکنون به ۵۰ نفر می‌رسد

جنرال هلال‌الدین هلال، معیین کشف و استخبارات استراتیژی وزارت دفاع افغانستان و رئیس کمیسیون بررسی حمله بر شفاخانه سردار داوود، می‌گوید که ۲۴ نفر در پیوند به آن رویداد بازداشت شده و تحت تحقیق قرار دارند.

جنرال هلال که چهار شنبه یافته‌های ابتدایی این کمیسیون را با مطبوعات شریک می کرد در رابطه به حمله از کدام کشور خاص نام نبرد، اما گفت که نظر به شواهد، این حمله دهشت افگنی در بیرون از افغانستان طراحی شده است.

پیشتر گزارش‌هایی مبنی بر همکاری برخی‌ها از درون شفاخانه با مهاجمان پخش شد، اما به گفتۀ رئیس کمیسیون بررسی این رویداد، تا اکنون شواهد و مدارکی در این زمینه، به دست نیامده است.

به گفتۀ جنرال هلال،به دلیل سهل‌انگاری‌ها در داخل شفاخانه، دهشت افگنان توانستند داخل شفاخانه شوند و شماری از مسوولین نیز به اتهام سهل‌انگاری بازداشت شده اند.

او افزود "در (بین) کسانی که غفلت و سهل‌انگاری در کارشان کرده اند، تا سطح جنرال است. در حدود ۲۴ نفر که هر دو بخش را تشکیل می‌دهد، هم بخش محافظتی، اداری و استخبارات و هم بخش مظنونین، متهمین و مشکوکینی که در قضیه تروریستی دست دارند".

رئیس کمیسیون بررسی رویداد تروریستی شفاخانه سردار داوود تأکید کرد که بازداشت‌شدگان زیر تحقیق قرار دارند و نتایج تحقیقات در آینده شریک خواهد شد.

به گفتۀ آقای هلال، تروریستان با استفاده از نمبر پلیت جعلی وارد شفاخانه شده بودند و هم اکنون صاحب این موتر و مسوول تلاشی این دروازه نیز بازداشت و زیر تحقیق قرار دارند.

افزایش شمار کشته‌ها

آخرین آمارها نشان می‌دهند که شمار کشته‌شدگان این رویداد به ۵۰ تن افزایش یافته است.

کمیسیون بررسی حمله تروریستی بر شفاخانه سردار داوود اعلام کرد که برخی از زخمیان به علت جراحت‌های شدید، جان باخته اند و این امر سبب افزایش آمار تلفات شده است.

جنرال هلال گفت تصاویر ضبط شده این رویداد نشان می‌دهند که مهاجمان با اسلحه سبک، بم دستی و برچه مجهز بوده اند.

به گفتۀ وی، مهاجمان به سوی جمعیت‌های بزرگ، بم دستی پرتاب می‌کردند و برخی از داکتران را توسط برچه کشته اند.

این کمیسیون همچنان گفت که بررسی این حمله به علت پیچیده بودنش، به زمان بیشتر نیاز دارد.

XS
SM
MD
LG