لینک های دسترسی

Breaking News

فراخوان محقق از طالبان برای مبارزۀ مشترک بر ضد داعش


محمد محقق گروه داعش را دشمن اسلام خواند
محمد محقق گروه داعش را دشمن اسلام خواند

محمد محقق معاون دوم رئیس اجرائیۀ حکومت وحدت ملی و عطا محمد نور سرپرست ولایت بلخ بر مبارزۀ مشترک بر ضد گروه دولت اسلامی یا داعش تاکید دارند.

محمد محقق در مراسمی، به مناسبت یادبود از سالروز مرگ عبدالعلی مزاری رهبر پیشین جهادی، طالبان را به جنگ بر ضد گروه دولت اسلامی فراخواند. او داعش را گروه انحرافی، تندرو و ظالم عنوان کرد.

آقای محقق خطاب به طالبان گفت "بیایید جنگ را بس کنیم ... اگر ما و شما واقعاً مسلمان استیم دست این دشمن های اسلام را بگیریم که بنام اسلام، همه مسلمانان را به جان هم انداخته است، شر این ها را کوتاه کنیم از سر جهان اسلام."

معاون دوم رئیس اجرائیه حکومت وحدت ملی تاکید دارد که دشمنان کشور با چهره مختلف و تبلیغات گوناگون می خواهند بر ارزش های اسلام و جهاد مردم افغانستان بتازند و نقش رهبران جهادی را در افکار عامه کمرنگ سازند.

از سوی دیگر عطامحمد نور سرپرست ولایت بلخ هشدار داد که پدیدۀ داعش خطر جدی و فراتر از مرزهای افغانستان بوده و این گروه ها برای زمینه سازی و عملی کردن برنامه های استراتیژیک کشور های مداخله کننده نقش بازی می کنند.

آقای نور گفت"این برنامه دیروز اگر به نام طالب برای افغانستان بود امروز، فردا و پس فردا بنام داعش در منطقه می باشد." سرپرست ولایت بلخ گفت که این گروه ها خواسته های نا معقول ناقضین حقوق بشر و دهشت آفرینان را تحقق می بخشند.

این در حالی است که مارتین دمپسی، لوی درستیز عمومی قوای مسلح ایالات متحده روز گذشته در واشنگتن از تهدید داعش بر حکومت افغانستان و نیرو های امریکایی سخن گفته بود.

پیشتر از آن جان کمپبل، فرمانده ارشد نیروهای به رهبری ایالات متحده امریکا در افغانستان در ماه جنوری هشدار داده بود که اعضای جوان طالبان افغان ممکن در صدد پیوستن با گروه دولت اسلامی برآیند.

XS
SM
MD
LG