لینک های دسترسی

Breaking News

داودزی: غنی در گفتگو با پاکستان و طالبان تجدید نظر کند


محمد عمر داودزی، وزیر داخلۀ پیشین افغانستان از رئیس جمهور خواست تا در راه گفتگو های صلح با پاکستان و طالبان راه های تازه یی را در پیش گیرد.

محمد عمر داودزی حین وداع با کارمندان وزارت داخله ابراز امیدواری کرد تا کوشش هایی را که رئیس جمهور محمد اشرف غنی به راه انداخته است، به زودی نتیجه بدهد تا دیگر افغانها کشته نشوند.

آقای داودزی گفت که رئیس جمهور غنی نباید از نسخه آزموده شده در مذاکرات با پاکستان و طالبان استفاده کند، بلکه به گفتۀ وی رویکرد مبتکرانۀ جدیدی را در پیش گیرد.

داودزی گفت" یک مشوره به رئیس جمهور دارم نسخه که آزموده شود دو باره آزمودن آن ضیاع وقت است این را عاجزانه ودوستانه به رئیس جمهور منحیث یک کسی که دراین مورد تجربه دارد میگویم راهی که او در پیش گرفته است یک نسخه آزموده شده است".

آقای داودزی با اشاره به سفر حامد کرزی رئیس جمهور پیشین افغانستان در سال ۲۰۰۵به پاکستان گفت که در آن زمان پرویز مشرف، رئیس جمهور وقت پاکستان اعتراف کرد که آنان طالبان را به وجود آوردند و این یک اشتباه بود که دیگر به گفتۀ آقای مشرف تکرار نمی شود.

داودزی گفت"آیا همین قسم شد؟ نشد. یک فریب و وقت خریدن بود و حالی هم اگر ما به این طمع بنشینیم که پاکستان مساله را حل میکند و یا طالب را به میز مذاکره می آورد این خیال است و خواب است و محال است وجنون است. خدا کند که رئیس جمهور تجدید نظر کند".

داودزی تاکید کرد که جنگ در افغانستان میان حکومت و طالبان نبوده بلکه ابعاد منطقه یی دارد. او افزود که راه حل این منازعۀ منطقه یی، ایجاد ائتلاف منطقه یی و همکاری صادقانۀ ایالات متحدۀ امریکا با آن است.

وزیر داخلۀ پیشین افغانستان گفت که دسایس دشمنان افغانستان امسال ناکام شد. او هشدار داد که این دشمنان سال آینده با تغییر تاکتیک و دسایس جدید وارد نبرد خواهند شد که به گفتۀ وی نیرو های امنیتی افغان آن را نیز ناکام خواهند کرد.

عبدالرشید دوستم، معاون اول ریاست جمهوری افغانستان چندی پیش گفت که افرادی در صفوف نیرو های امنیتی افغان اند که با مهاجمین انتحاری و انفجاری دست دارند و باید آنان شناخته شوند.

آقای داودزی نیز تایید کرد که "مار های آستین یک چالش بزرگ در برابر نیرو های امنیتی و این کشور استند".

وزیر داخلۀ پیشین افغانستان گفت که کم از کم چهار مامور بالارتبۀ پولیس تا کنون در پیوند با این موضوع ردیابی شده اند. او افزود که این افراد بازداشت و محاکمه شده اند و یا هم خانه نشین شده اند، اما او از هیچ یک از این افراد نام نبرد.

XS
SM
MD
LG