لینک های دسترسی

Breaking News

صدیقی:حملات انتحاری نمیتواند مردم را مأیوس کند


حملۀ امروزی بر شکریه بارکزی
حملۀ امروزی بر شکریه بارکزی

محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان حملۀ انتحاری امروز بر شکریه بارکزی، عضو ولسی جرگۀ افغانستان را شدیداً تقبیح کرد.

در حملۀ که امروز با استفاده از یک موتر مملو از مواد انفجاری در ساحۀ دارالامان صورت گرفت، سه غیر نظامی کشته شده و به شمول شکریه بارکزی، بیش از سی نفر دیگر زخم شده است.

صدیق صدیقی، سخنگوی وزارت داخلۀ افغانستان شمار زخمی شدگان این رویداد را ۲۰ نفر خواند. اما حشمت ستانکزی، سخنگوی قوماندان امنیۀ کابل از زخمی شدن ۳۲ نفر خبر داده است. سخنگوی وزارت داخله گفت که یک زن نیز شامل کشته شدگان است.

سفارت ایالات متحده در کابل نیز با نشر اعلامیۀ، حملۀ امروزی را محکوم کرده است.

این حمله یک هفته پس از یک حمله انتحاری که در مقر قوماندانی امنیه کابل انجام شد رخ داده است.

تأثیرات افزایش حملات

حملات پی در پی دهشت افگنی در بخش های مهم شهر کابل پس از ایجاد حکومت وحدت ملی در هفته های اخیر یک بار دیگر نگرانی های جدی را در مورد وضعیت امنیتی در میان مردم به باور آورده است.

اما وزارت داخله میگوید که مخالفین نمی توانند تهدیدات جدی را در هیچ یک از نقاط این کشور به بار آورند.

سخنگوی وزارت داخله میگوید حملات در کابل و شهرهای دیگر توسط مخالفین بخشی از تلاش های است که به منظور مایوس ساختن مردم نسبت به آینده و حکومت وحدت ملی صورت میگرید.

او افزود " بلاخره آنان هم تلاش میکنند که در هر مقطع زمانی هر پیشرفت افغانستان را تحت شعاع و تحت تبلیغات خود قرار دهندو مردم افغانستان را مایوس کنند، تلاش های را که شما در ولایت کابل و یا ولایات دیگیر می بینید، بخشی از همان تلاش های است که مردم را نسبت به حکومت نو و آینده آنان مایوس می سازند."

وزارت داخله همچنان از گرفتاری سه عضو فعال شبکه القاعده در ولایت کندز خبر داد که به منظور اجرای حملات دهشت افگنی در ولایات شمال وارد افغانستان شده بودند.

اقبال ولد جمشید یک تن از این افراد بازداشت شده که تعبه تاجکستان است در حضور رسانه ها گفت به منظور جهاد علیه امریکایی ها به افغانستان آمده است.

او در مقابل رسانه ها گفت: "من از تاحکستان نه بلکه از وزیرستان آمده ام، برای ما امر شد که کندز برو در انجا کار ها است، بخاطر نجات امت اسلام، من شخصاً علیه امریکا آمدیم، اما در بین ما و امریکا پولیس و اردو واسطه قرار گرفته و برای ما اجازه نمی دهند، راه باز نیست که علیه امریکا بجنگیم."

وزارت داخله افغانستان میگوید طی یک هفته گذشته به منظور پاکسازی ولسوالی ها و قُرا از وجود مخالفین، نزدیک به چهل و هفت عملیات را در نقاط مختلف این کشور انجام داده است.

سخنگوی وزارت داخله گفت که سلسله عملیات در ولایات بدخشان، ننگرهار، کندز، کنر، نورستان، غزنی و پکتیکا، راه اندازی شده است که در نتیجه آن یکصدو بیست تن از مخالفین دولت کشته و بیش از چهل تن دیگر بازداشت شده اند.

اما آقای صدیقی در مورد تلفات نیروهای امنیتی افغانستان معلومات ارایه نکرد.

XS
SM
MD
LG