لینک های دسترسی

Breaking News

شیندند سقوط نکرده است - مقامات


آرشیف
آرشیف

مقام های امنیتی ولایت هرات سقوط ولسوالی شیندند این ولایت به دست گروه طالبان را رد کرده میگویند که در حال حاضر حاکمیت دولتی در بازار این ولسوالی برقرار است.

عبدالرووف احمدی، سخنگوی قوماندانی امنیه هرات گفت که صبح امروز بیش از ۳۰ شورشی مسلح با پرتاب های پراگنده در نزدیکی بازار ولسوالی شیندند حمله کردند.

سخنگوی قوماندانی امنیه هرات به رادیو آشنا گفت که شورشیان مهاجم پس از چند ساعت درگیری با نیروهای امنیتی افغان شکست خورده و از ساحه فرار کردند.

همزمان اصیل الدین جامی، معاون والی هرات در گفتگو با رسانه ها حمله مخالفین به ولسوالی شیندند را تایید کرده و گفت که هم اکنون کنترول بازار این ولسوالی به دست نیروهای امنیتی افغان است.

آقای جامی گفت که به دلیل موضعگیری مهاجمین مسلح در خانه های مردم، عملیات پاکسازی منطقه توسط نیرو های امنیتی افغان با دشواری روبرو شده است.

مقامات در کابل نیز این خبر را رد کردند. ایوب سالنگی، سرپرست وزارت داخله گفت که این ولسوالی در ادارۀ نیرو های امنیتی افغان است و با قاطعیت تمام خبر سقوط آن را رد کرد.

پیشتر از این گزارش هایی نشر شده بود که گویا بازار ولسوالی شیندند را مخالفین مسلح دولت به تصرف خود درآورده اند. اما شاهدان عینی در ولسوالی شیندند هرات میگویند که هم اکنون درگیری میان نیروهای امنیتی افغان و گروه طالبان جریان دارد.

همزمان با این عبدالظاهر عظیمی، سخنگوی وزارت دفاع ملی افغانستان نیز در صفحه توتیتر خود نوشته است که لوای دوم نیروهای اردوی ملی در قول اردوی ۲۰۷ ظفر برای کمک به سربازان پولیس به این ولسوالی اعزام شده اند.

گروه طالبان تا به حال در این مورد ابراز نظری نکرده است.

XS
SM
MD
LG