لینک های دسترسی

Breaking News

جلوگیری از هزاران رویداد تروریستی به همکاری مردم


روزانه حدود ۵۰۰ تا۶۰۰ نفر با شمارۀ ۱۱۹ پولیس تماس می گیرد
روزانه حدود ۵۰۰ تا۶۰۰ نفر با شمارۀ ۱۱۹ پولیس تماس می گیرد

مقام های وزارت داخله می گویند که در هفت سال گذشته در نتیجۀ همکاری مردم با پولیس ۱۱۹از هزاران فعالیت تخریبی و رویداد تروریستی و انتحاری در کشور جلوگیری شده است.

پولیس ۱۱۹ هفت سال پیش به هدف پذیرفتن انتقادات مردم روی عملکرد پرسونل پولیس و سو استفاده از موقف وظیفوی پولیس، رسیدگی به مسایل عاجل امنیتی هم در بخش تروریستی و جنایی و رسیدگی به مشکلات و نیازهای داخل تشکیلات پولیس ایجاد شد.

صدیق صدیقی، سخنگوی وزارت داخله می گوید که روزانه مردم از نقاط مختلف در تماس با این مرکز در تامین امنیت، شناسایی تروریستان و یافتن حل مشکلات اجتماعی، با پولیس همکاری نموده اند. به گفتۀ آقای صدیقی با استفاده از این شماره از حملات وحشتناک و خطرناک جلوگیری شده است.

همایون عینی رئیس مرکز پولیس ۱۱۹ به صدای امریکا گفت که روزانه پولیس ۱۱۹ در حدود ۵۰۰ الی ۶۰۰ تیلفون را از نقاط مختلف در موارد مختلف دریافت می کند و در مورد شکایات و گزارش مردم اقدامات عاجل صورت می گیرد.

آقای عینی گفت که پولیس ۱۱۹ از شکایات و مسایل معلوماتی و لادرکی گرفته تا معلومات در مورد آتش سوزی و سرقت و مهمتر از همه فعالیت های تخریبی چون ماین گذاری و حملات مخالفان و خرید و فروش را از این طریق دریافت کرده و آن را با وزارت داخله در میان می گذارد.

رئیس پولیس ۱۱۹می گوید که پولیس توانسته است درمدت هفت سال گذشته به همکاری مردم بیشتر از ۷۵۶۱ ماین به شمول ۱۲۵۲ ماین را در سال روان خنثا کند. او افزود که در این مدت ۲۱ انتحار کننده به همکاری مردم دستگیر شده و ۱۶ واسکت انتحاری کشف و ضبط شده است.

آقای عینی افزود که بیشتر این ماین ها در نزدیک مکاتب و مسیر های پر رفت وآمد مردم و نیروهای امنیتی جابجا شده بود. او گفت که اگر مردم برای کشف و خنثا سازی این ماین ها همکاری نمی کردند، شاید حوادث غم انگیزی اتفاق می افتاد.

رئیس پولیس ۱۱۹ گفت که هویت شهروندان معلومات دهنده محرم باقی می ماند که به گفتۀ وی این امر سبب باورمندی و همکاری بیشتر مردم برای جلوگیری از حوادث شده است.

در حال حاضر پولیس ۱۱۹ در کابل و در هشت ولایت کشور فعالیت دارد. همچنان پولیس ۱۱۹ یک صفحه فیس بوک را نیز حدود هفت ماه پیش باز کرده و ازاین طریق مردم با گذاشتن پیامها پولیس را همکاری می کنند.

XS
SM
MD
LG