لینک های دسترسی

Breaking News

هزاران خانوادهء دیگر در افغانستان بیجا شد


مسولین حکومت افغانستان می گوید که از آغاز ماه اسد تا کنون، به ۱۴۲۴ فامیل، کمک‌های خوراکی و غیرخوراکی را انجام داده است
مسولین حکومت افغانستان می گوید که از آغاز ماه اسد تا کنون، به ۱۴۲۴ فامیل، کمک‌های خوراکی و غیرخوراکی را انجام داده است

درگیری‌های اخیر در شماری از ولایات به ویژه کندز، بغلان، هلمند و برخی مناطق دیگر، هزاران خانواده را مجبور به ترک منازل شان کرده است. علاوه بر آن خشکسالی و در برخی مناطق سیلاب‌ها نیز مردم را متضرر ساخته است.

وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث اعلام کرد که از اول تا پانزدهم ماه اسد، ۸۰۱۵ فامیل در ۱۹ ولایت افغانستان، به دلیل جنگ و حوادث طبیعی مجبور به ترک منازل شان شده اند.

عمر محمدی سخنگوی وزیر دولت در امور رسیدگی به حوادث امروز یکشنبه در نشست خبری گفت، "در حوادث غیر طبیعی، ۳۸ تن شهید داشتیم، ۴۲ زخمی و ۸۰۱۵ فامیل بیجا شده در پانزده روز در ۱۹ ولایت کشور".

آقای محمدی افزود که حوادث طبیعی در ۱۹ ولایت افغانستان، ۱۲ کشته و ۱۹ زخمی به جا گذاشته است.

تخریب ۱۵ منزل مسکونی و تخریب نسبی ۷۳ منزل دیگر در حوادث خسارات دیگری است که در ۱۹ ولایت به باشندگان محل وارد شده است.

خانواده‌های که به دلیل جنگ و حوادث طبیعی خانه‌های شان را ترک کرده اند؛ در ولایات کندز، هرات، بغلان، پکتیکا، نورستان، جوزجان، ننگرهار، خوست، میدان‌وردک، غزنی، تخار، بدخشان، زابل، هلمند و نیمروز بوده اند.

همچنان وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث، از آغاز ماه اسد تا کنون، به ۱۴۲۴ فامیل، کمک‌های خوراکی و غیرخوراکی را انجام داده است و مبلغ ۱۲ میلیون افغانی را برای خانواده‌های که عضوی شان را از دست داده و یا هم منازل شان تخریب شده است، توزیع کرده است.

اکثر خانواده‌ها از محل سکونت اصلی شان به شهرهای بیجا می‌شوند و در آنجا به اندک‌ترین امکانات زندگی آب صحی آشامیدنی، خدمات صحی، معارف، سرپناه و غذا دسترسی درست ندارند.

بر اساس ارقام وزارت امور مهاجرین و پناهندگان با شروع فصل جنگ و شدت گرفتن درگیری‌ها میان نیروهای دولتی و مخالفین مسلح در ولایات مختلف، حدود ۲۰۰ هزار خانواده بیجا شده اند و نیاز به کمک‌های فوری دارند.

XS
SM
MD
LG