لینک های دسترسی

Breaking News

دها شورشی در نورستان کشته شد - مقام های افغان


کامدیش، وانت‌وایگل و برگمتال از جمله ولسوالی‌های نورستان است که طالبان در آن مناطق حضور گسترده دارند.
کامدیش، وانت‌وایگل و برگمتال از جمله ولسوالی‌های نورستان است که طالبان در آن مناطق حضور گسترده دارند.

در حال حاضر عملیات‌های نظامی برضد مخالفین مسلح در ولسوالی‌های برگمتال و وانت‌وایگل جریان دارد اما به تازه‌گی طالبان مسلح بالای پوسته‌های امنیتی در ولسوالی کامدیش نیز حمله کرده اند.

به گفتۀ مقامات ولایت نورستان، طالبان می‌خواستند که در نتیجۀ این حمله تهاجمی، ولسوالی کامدیش را سقوط بدهند اما هلیکوپترهای اردوی ملی افغانستان، مخالفین را هدف قرار داد که در نتیجه بیش از ۷۰ مخالف کشته شد.

اکرام‌الدین سریع قوماندان امنیه نورستان به صدای امریکا گفت که در بین کشته‌ها، ولسوال نام‌نهاد طالبان برای ولسوالی کامدیش نیز شامل است و پنج تصویربرداری که برای فلم‌گرفتن از جریان جنگ آمده بودند، نیز کشته شده اند.

مقامات می‌گویند که در حال حاضر طالبان از برخی مناطق ولسوالی کامدیش عقب زده شده اند.

اما وزارت دفاع افغانستان گفته است که در ضد حمله نیروهای امنیتی افغان، ۷۳ مخالف مسلح کشته و ۳۶ تن زخمی شدند.

بر اساس خبرنامۀ این وزارت، در ضد حمله بر علاوۀ قوای توپچی، نیروهای هوایی افغان و ائتلاف نیز مواضع مخالفین را هدف قرار داده اند.

حاجی صبور یکی از بزرگان قومی ولسوالی کامدیش نورستان به صدای گفت که بالای مخالفین مسلح، حملات شدید بمباری صورت گرفته و تلفاتی را نیز به آنان وارد کرده است.

کامدیش، وانت‌وایگل و برگمتال از جمله ولسوالی‌های نورستان است که طالبان در آن مناطق حضور گسترده دارند. این سه ولسوالی بارها شاهد جنگ شدید میان نیروهای امنیتی افغان و مخالفین مسلح بوده است.

XS
SM
MD
LG