لینک های دسترسی

Breaking News

پوتین با تعلیق پروازهای روسیه به مصر موافقت کرد


ایالات متحده و بریتانیا گفته است امکان دارد که انفجار بمب موجب سقوط هواپیمای روسی شده باشد.
ایالات متحده و بریتانیا گفته است امکان دارد که انفجار بمب موجب سقوط هواپیمای روسی شده باشد.

پس از چند روز ابراز تردید در مورد احتمال وقوع عملیات خرابکارانه به عنوان عامل اصلی سقوط هواپیمای خطوط مسافربری متروجت روسیه در صحرای سینای مصر و توقف برخی پروازهای بین المللی، مسکو نیز با تعلیق پروازهای شرکت ‌های مسافری روسیه به مصر موافقت کرد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، به دنبال توصیه‌های رئیس دستگاه اطلاعاتی روسیه، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز جمعه موافقت کرد تا زمان مشخص شدن علت دقیق حادثه، کلیه پروازهای شرکت ‌های مسافربری روسی به مقصد مصر به حالت تعلیق درآیند.

پرواز ۹۶۲۸ شرکت هواپیمایی متروجت روسیه صبح روز شنبه دقایقی پس از ترک میدان هوایی شرم الشیخ به مقصد سن پترزبورگ، در صحرای سینا در شمال مصر سقوط کرد و همه ۲۲۴ سرنشین آن کشته شدند. کارشناسان مصری و روسی در حال بررسی شواهد و مدارک برای شناسایی علت واقعی حادثه هستند.

با این حال، مقام‌ های اطلاعاتی امریکایی و بریتانیایی، روز گذشته اعلام کردند که دلیل سقوط هواپیمای ایرباس شرکت متروجت، "به احتمال زیاد" انفجار یک بمب جاسازی شده توسط داعش یا عوامل آن بوده است. احتمالی که تا پیش از این، مصر و روسیه آن را رد می‌کردند.

دفتر دیوید کامرون صدراعظم بریتانیا روز چهارشنبه اعلام کرد که به دلیل احتمال بالای وقوع عملیات خرابکارانه در هواپیمای روسی، کلیه پروازهای خطوط هوایی بریتانیا بین شرم الشیخ و بریتانیا تعلیق یا با تاخیرهای طولانی مواجه شده اند؛ امری که موجب سرگردانی صدها گردشگر بریتانایی و خارجی که به این استراحتگاه ساحلی رفته بودند، شده است.

با این حال گفته می شود که پروازی شرکت های مسافری بریتانیایی در پی موافقت مقامات بریتانیا و مصر برای افزایش تدابیر امنیتی در فرودگاه شرم الشیخ، از روز جمعه از سر گرفته خواهد شد.

باراک اوباما رئیس جمهورایالات متحده نیز روز پنجشنبه در تایید نظر کارشناسان اطلاعاتی امریکا، گفت امکان دارد که انفجار بمب موجب سقوط هواپیمای روسی شده باشد. به دنبال افزایش تحرکات گروه های افراطی در صحرای سینا، پرواز شرکت های هواپیمایی امریکایی در اوایل بهار امسال به مقصد شرم الشیخ محدود شده بود.

XS
SM
MD
LG