لینک های دسترسی

Breaking News

محقق: بخش کلیدی کابینه امروز یا فردا اعلان می شود


وزرای بخش های امنیتی و اقتصادی در این میان شامل اند
وزرای بخش های امنیتی و اقتصادی در این میان شامل اند

حاجی محمد محقق معاون دوم ریاست اجراییه حکومت وحدت ملی می گوید که وزرای کلیدی چون بخش های امنیتی و اقتصادی در فهرست وزرایی شامل اند که قرار است تا یکی دو روز آینده معرفی شوند.

آقای محقق همچنان در یک نشست با بزرگان قومی بلخ گفت "وزیران بسیار خوب و کارآمد که سرش هیچ حرف و اعتراضی نباشد کوشش می کنند پیدا کنند، اگر در افغانستان اینطور آدم ها پیدا شود؟"

مقامات حکومت در حالی از معرفی بخش های کلیدی کابینه خبر داده اند که تاخیر در اعلان کابینه حکومت وحدت ملی انتقادات شدید مردم و شورای ملی را به همراه دارد.

ولسی جرگه افغانستان در اجلاس روز شنبه خود از حکومت خواست که کابینه را طی یک هفته معرفی کند.

عبدالرووف ابراهیمی رئیس ولسی جرگه در ختم این نشست پس از شنیدن ابراز نظر های مختلف وکلا گفت " این آخرین هفته است، در آغاز هفته آینده کابینه را به ما و شما معرفی کنند در غیر آن ما و شما مجدداً تصمیم خود را می گیریم."

تاخیر در اعلام کابینۀ حکومت وحدت ملی همزمان با افزایش ناامنی به ویژه در کابل است. آقای محقق چند روز پیش تایید کرده بود که تاخیر در اعلان کابینه، عامل بخشی از نا امنی ها در کشور است.

پس از ایجاد حکومت وحدت ملی، محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان گفته بود که تا ۴۵ روز پس از ایجاد حکومت کابینه را معرفی می کند اما با گذشت حدود سه ماه هنوز هم حکومت مؤفق نشده است که کابینه را برای گرفتن رای اعتماد به شورای ملی معرفی کند.

XS
SM
MD
LG