لینک های دسترسی

Breaking News

ملامنصور "احتمالاً" کشته شده است


ملا منصور در جولای سال ۲۰۱۵ به حیث رهبر طالبان تعیین شد
ملا منصور در جولای سال ۲۰۱۵ به حیث رهبر طالبان تعیین شد

اردوی ایالات متحده از احتمال کشته شدن ملا اختر منصور، رهبر گروه طالبان در اثر یک حمله طیاره بی پیلوت امریکایی خبر داد.

موتر حامل ملا منصور روز شنبه حوالی ساعت سه بعد از ظهر به وقت محل در منطقه مرزی «احمد وال» در ایالت بلوچستان پاکستان هدف قرار گرفت که در نتیجه یک همکار ملا منصور نیز احتمالاً در این حمله کشته شده است.

مقام های امریکایی می گویند که بارک اوباما، رئیس جمهور ایالات متحده شخصاً دستور انجام این حمله را صادر کرده بود. اما گروه طالبان با تماس با برخی رسانه ها خبر کشته شدن ملا منصور را "بی اساس" خوانده است.

وزارت دفاع ایالات متحده با نشر اعلامیه ای گفته است که ملا منصور به طور فعالانه در طراحی حملات علیه غیر نظامیان و نیرو های افغان و همچنین سربازان امریکایی و ایتلاف در سراسر افغانستان دست داشت.

وزارت دفاع امریکا ملا منصور را مانع مذاکرات صلح بین حکومت افغانستان و گروه طالبان خوانده و افزوده است که ملا منصور جلو شرکت رهبران آن گروه را در مذاکرات صلح گرفته بود.

این نخستین بار است که یک طیاره بی پیلوت امریکایی طالبان را در داخل ایالت بلوچستان هدف قرار داده است. پیش از این تقریباْ همه حملات هوایی امریکا توسط طیاره های بی پیلوت در مناطق قبایلی در شمالغرب پاکستان انجام می شد.

به اساس گزارش ها، اعضای شورای رهبری طالبان که به نام شورای کویته نیز یاد می شود، در کویته - مرکز ایالت بلوچستان و مناطق اطراف آن شهر زندگی می کنند.

تایید خبر کشته شدن ملا منصور ضربه شدید به گروه طالبان خواهد بود. این گروه پس از مرگ ملا عمر، رهبر پیشین طالبان، درگیر اختلافات شدید در مورد رهبری آن گروه بوده است.

ملا منصور سال گذشته پس از آن که گروه طالبان خبر مرگ ملامحمد عمر را تایید نمودند به حیث رهبر و "امیرالمومنین" این گروه معرفی گردید. او در زمان حاکمیت طالبان به حیث وزیر هوانوردی ملکی ایفای وظیفه می نمود.

XS
SM
MD
LG