لینک های دسترسی

Breaking News

نوجوان مسلمان بر ضد یک ادارۀ معارف تکزاس اقامۀ دعوا کرد


احمد محمد نوجوان مسلمان امریکایی که ساعت دست ساخت او با بم اشتباه گرفته شد
احمد محمد نوجوان مسلمان امریکایی که ساعت دست ساخت او با بم اشتباه گرفته شد

خانوادۀ یک نوجوان مسلمان امریکایی بر ضد مقام‌های معارف شهر ایروینگ ایالت تکزاس اقامۀ دعوا کرده است.

اقامۀ دعوا به نماینده‌گی از احمد محمد صورت گرفته است که در سپتامبر ۲۰۱۵ پس از آن برای مدت کوتاهی از سوی پولیس بازداشت شد که یکی از معلمانش ساعت ساختۀ دست او را با بم اشتباه گرفت و به پولیس اطلاع داد.

در متن شکایتنامه ارایه شده به محکمۀ فدرال امریکا، والدین احمد محمد ۱۴-ساله به زیر پا گذاشته شدن حقوق مدنی فرزندشان، تهدیدهای مرگ به دنبال اتهامات، و همچنین برخی فشارها بر آنان برای ترک ایالات متحده، اشاره کرده اند.

هرچند پولیس اندکی بعد احمد را از بازداشت رها کرد، اما او سه روز از رفتن به صنف درسی بازداشته شد و هرگز به آن مکتب نرفت، در عوض خانواده اش او را به مکتب دیگری تبدیل کرد.

شکایتنامۀ خانوادۀ احمد، مکتب و شهر ایروینگ را طرف قرار داده و از هیأت منصفه خواسته است تا خسارات ناشی از اتهامات وارد شده بر فرزند شان و پیامدهای آن تعیین شود.

خانوادۀ احمد که پس از آن رویداد به قطر نقل مکان کردند، در نوامبر سال گذشته، از مکتب و شهر ایروینگ خواستار ۱۵ میلیون دالر خسارت شده بود.

احمد که ماه گذشته به خطار سپری کردن تعطیلات تابستانی به ایالات متحده برگشته است روز گذشته در یک کنفرانس خبری گفت "به خاطر مصوونیت خانواده ام باید به قطر برگردم، زیرا در حال حاضر اینجا برای خانواده ام و هر اقلیت دیگر امن نیست".

نشر خبر بازداشت احمد سال گذشته سبب شد که رئیس جمهور باراک اوباما، رهبران سیاسی و متصدیان و دانشمندان ادارۀ ملی فضایی امریکا از وی اعلام حمایت کنند.

رئیس جمهور اوباما به منظور دلجویی از این دانش آموز مسلمان، سال گذشته او را برای مراسم "شب فضانوردی قصر سفید" دعوت کرد و در این مراسم با او دیدار کرد.

XS
SM
MD
LG