لینک های دسترسی

Breaking News

بانوی حجاب پوش امریکایی در میدان شمشیربازی


ابتهاج، مسلمان پابند به فرایض دینی قادر شده است تا اصول مذهبی خود را با رسوم ورزش های جدید همسو سازد.
ابتهاج، مسلمان پابند به فرایض دینی قادر شده است تا اصول مذهبی خود را با رسوم ورزش های جدید همسو سازد.

مسابقات بین المللی شمشیر زنی امسال شاهد یک تحول نادر خواهد بود. ابتهاج محمد، به حیث نخستین ورزشکار امریکایی در تاریخ، با حجاب اسلامی اش در رقابت های المپیک اشتراک می کند.

هدف بانو ابتهاج، فراتر از کسب مدال در المپیک تابستانی سال ۲۰۱۶ است که به تاریخ بیست و یکم ماه اگست در برازیل برگزار میشود. او میخواهد نمادی از خوبی های جامعۀ مسلمانان امریکا باشد.

اسوشیتد پرس گزارش میدهد که ابتهاج در راه رسیدن به هدف اش، دست آوردهایی هم داشته و مجلۀ تایم او را در زمرۀ ۱۰۰ شخصیت با نفوذ جهان در سال ۲۰۱۶ نیز قرار داده است.

ابتهاج در یکی از نشست های خبری تیم خود گفت: "من در این رشتۀ ورزشی برای مدت زمانی طولانی بوده ام و نامی هم برایم ساخته ام. نوجوانان حالا شاهد حضور زنان مسلمان در عرصۀ ورزش خواهند بود و این امر دیگر خلاف قاعده نیست."

او یک پیام درشتی را همواره با خود حمل کرده و آن این که "هیچ چیز- نه نژاد، نه مذهب، نه جنسیت- نباید مانع دستیابی انسان ها به اهدافشان شود."

ابتهاج، مسلمان پابند به فرایض دینی قادر شده است تا اصول مذهبی خود با رسوم ورزش های جدید را همسو سازد. وزرات خارجۀ ایالات متحده در مورد نگاشته که بعد ورزشی ابتهاج زادۀ تشویق و حمایت والدین اوست.

شمشیر زنی و ابتهاج

بر اساس معلومات وزارت خارجۀ ایالات متحده، ابتهاج در ابتدا به ورزش های شنا، دوش و والیبال پرداخت. اما برای هر ورزشی، مادر وی مجبور به درست کردن یونیفورم جدیدی می شد. ابتهاج گفت: "من احساس متفاوت بودن از دوستانم را به خاطر لباس ام به یاد دارم."

ابتهاج و خانواده اش پس از تلاش های زیاد دریافتند که ورزش شمشیر زنی، گزینۀ است که برای این بانوی مسلمان اجازه میدهد تا به طور کامل، و بدون یونیفورم ویژه، در آن شرکت کند.

در شمشیر زنی، رقیبان سر تا پا لباس ایمنی می پوشند و یونیفورم مخصوص به ابتهاج اجازه می دهد تا با حفظ اصول اسلامی از دیگر دوستان ورزشکار خود متمایز نباشد.

بارک اوباما رئیس جمهور ایالات متحدۀ امریکا هم چندی پیش حین حضور در یک مسجد در بین مسلمانان از بانو ابتهاج قدردانی کرده و او را از جمله کسانی که معرف خوبی های دین است عنوان کرد.

XS
SM
MD
LG