لینک های دسترسی

Breaking News

گزارش: تا ۲۰۳۰ شمار مسلمانان بیش از دو میلیارد نفر می شود


از شماری تازه مسلمانان در کنفرانسی در شهر دوبی به تاریخ ۱۷ و ۱۸ ماه جنوری، استقبال به عمل آمد.

در نخستین رویداد از این نوع در امارات متحده عربی، روحانیون کنفرانس هایی را در مورد اسلام و احکام آن برای رهنمایی کسانی که تازه به دین جدید گراییده اند، دایر می کنند.

یکی از این کنفرانس ها توسط سنوبوک، مسلمان بریتانیایی ایراد گردید. او پس از آن به اسلام گرایید که به سن چهارده سالگی هم صنفی های مسلمان خویش را حین ادای نماز مشاهده کرد.

سنوبوک گفت "بیانیۀ امروز من در مورد احکام برای مسلمانان جدید و ما مسلمانان، این خواهد بود که چگونه با کسانی که تازه به اسلام گراییده اند، رفتار کنیم. و این مطلبی است که من امروز در نشست تازه مسلمان شده ها در دوبی، ارایه می کنم."

این کنفرانس به زبان های انگلیسی، تگه لوگ و چینایی یا ماندرن برای کسانی که از سراسر جهان به اسلام گراییده بودند، برگزار گردید.

انوگ فور شوتن، محصل انجینیری هندی می گوید که قبل از گراییدن به اسلام، هندو بوده است.

فورشوتن می گوید "آمدن به اینجا ، دریافت پیام اسلام ، فراگرفتن چیز هایی که نمی دانستم ، ملاقات با مردمی که بسیار بسیار آگاه تر از من استند ، صحبت با آنان و فراگرفتن مسایلی در مورد دین از آنان ، چیز هایی بود که مرا به این کار واداشت."

مؤسسه خیریه دارالبر امارات در گزارشی اعلام کرد که طی ماه گذشته میلادی بیش از ۲۹۰ نفر در شیخ نشین دوبی به دین اسلام گراییدند.

بر اساس این گزارش، افراد تازه مسلمان شده از اتباع کشورهای ارجنتاین، برازیل، روسیه، چین، هند، فلیپین، نیپال، سریلانکا، هسپانیا، مالیزیا، بلژیک و دیگر کشورهای جهان بوده اند.

این تازه مسلمانان به مدت یک ماه در دوره‌های آموزش زبان عربی، آموزش احکام و آموزش قرآن شرکت خواهند کرد.

به اساس پیش بینی های انجمن دین و زندگی عامۀ پیو، شمار مسلمانان تا سال ۲۰۳۰ به ۲،۲ میلیارد نفر خواهد رسید، در حالی که این رقم در سال ۲۰۱۰ به ۱،۶ میلیارد نفر می رسید.

گزارش: خبرگزاری رویترز
ترجمه: حفیظ آصفی
XS
SM
MD
LG