لینک های دسترسی

Breaking News

قیوم کرزی و زلمی رسول با هم اتحاد انتخاباتی نمودند


قیوم کرزی و زلمی رسول
قیوم کرزی و زلمی رسول
عبدالقیوم کرزی و زلمی رسول دو تن از نامزدان ریاست جمهوری امروز در یک نشست خبری مشترک، اتحاد انتخاباتی شانرا اعلام نمودند.

آقای قیوم کرزی گفت که بعد از نشست های زیادی که با بزرگان ۲۸ ولایت کشور داشتند و آنها خواستار یکجا شدنش با تیم زلمی رسول بودند با این تیم اتحاد نمودند.

وی یکی از دلایل دیگراتحاد تیم اش را با آقای زلمی رسول برنامه ها ی مشابه هر دو تیم ومنافع ملی کشور خواند وگفت که بعد از این به حیث یک اتحاد قوی برای برنده شدن این تیم کارمیکنند.

این نامزد ریاست جمهوری از طرفدارانش خواست که منبعد ازآقای زلمی رسول حمایت نمایند.

آقای زلمی رسول دراین نشست گفت:"ما یکجا به خاطر برآورده شدن اهداف ما کار میکنیم ومطمین هستم که ما در انتخابات برنده میشویم."

وی افزودکه ممکن تا نزدیک شدن انتخابات شماری دیگری از نامزدان نیز به این تیم بپوندند اما وی درمورد جزییات بیشتر نداد.

تعدادی از بزرگان ولایات جنوب به خصوص کندهار هفته قبل برای گفتگو ها میان قیوم کرزی وزلمی رسول به کابل آمده بودند تا یکی از این نامزدان از نامزدی شان انصراف نمایند اما این افراد موفق نشدند ودوباره به ولایات شان برگشتند.
قیوم کرزی جمعه گذشته درنشست خبری گفت که به هیچ عنوان از نامزدی اش انصراف نمیکند.

کمیسیون مستقل انتخابات میگوید هرگاه نامزدی از نامزدی اش بعد از اعلان لست نهایی انصراف مینماید مطابق قانون آرای ریخته شده در صندوق ها درروز رای دهی به نفع این نامزد باطل اعلام میگردد.

نورمحمد نور سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات درمورد گفت که اگر نامزدی انصراف میکند باید از لحاظ قانونی به کمیسیون رسما خبر بدهد تا کمیسیون اعلام نمایند ومردم بدانند، اما اینکه نامزدان اتحاد میکنند کار خود نامزدان میباشد.

فهیم نعیمی سخنگوی بنیاد انتخابات آزاد وعادلانه افغانستان نیز گفت که نامزدان از لحاظ حقوقی کدام مشکل ندارند که از نامزدی خودانصراف نمایند اما هر نامزدی که انصراف مینماید باید به طرفداران شان بگوید تا با نامزدی که یکجا شده است به آن نامزد رای بدهند تا از ضایع شدن رای ها در روز انتخابات جلوگیری گردد.

یکماه برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده است اما دیده شود که در روز های آینده چه تعداد از نامزدان با هم اتحاد خواهند نمود.
XS
SM
MD
LG