لینک های دسترسی

Breaking News

نشست با ناهید صدیق علومی مدیر مسئوول فصلنامه – بانو


ناهید صدیق علومی مدیر مسئوول فصلنامه بانو
ناهید صدیق علومی مدیر مسئوول فصلنامه بانو

فصلنامه بانو نخستين نشريه زنان افغان دراروپا از سال۲۰۰۵ به نشرمیرسد. بانوبه همت غوث الدين "ميـــــر" رئيس کانون فرهنگ افغـــــان دراتريش ومسوؤل انجمن همبستگی با مهاجرين افغان در اروپا بنیانگزاری شد.

فصلنامه بانو مسايل سياسی وفرهنگی روز، مسايل متعدد هنری، فرهنگی ، بازتاب سیمینارهای حمايت از حقوق زن افغان ازسرتاسراروپا را مانند سمينارهای سراسری زنان ، گزارش هــــــــای محافل فرهنگی وهنری، گزارشهای محافل حمايت از پناهجويان افغان ، پيامها واعلاميه های متعدد در حمايت از پناهجويان و موضوعات دیگر مرتبط به افغان های مقیم اروپا را به نشر میرساند.

ناهید علومی - غوث میر - صدیق وفا
ناهید علومی - غوث میر - صدیق وفا

مجله حاوی سروده ها، کارتونهای سياسی، تبصره ها پيرامون هنرمندان است که جنبه های هنری وفرهنگی مجله را بيـــان ميدارد. درین مجله مطالبی هم به لسان های اروپایی جا داده شده تا نسل جوان وآنانی که به زبان و ادبیات فارسی دری مسلط نیستند بتوانند ازمطالب آن مستفيد شوند.مجله بانودر هر سه ماه يک بار انتشار می يابد، که ناشر انديشه های زنان افغانستان در اروپا ومرکز نشر وچاپ آن در کشور اتريش است.

به گفته مدیر مسئوول آن ، مجله بانو به هيچ گروه و تنظيم سياسی ارتباط ندارد وهدف روشنگری و بيدار سازی در اجتماع است. دراين مجله بررسی های تحليلی، پيشکش نمودن مطالبات زنان ،منکوب نمودن قوانين و مقررات سختگيرانه عليه زن افغان ، راهکارهای مقابله برضد خشونت زنان و دفاع از حقوق زنان بازتاب می يابد.

فصلنامه بانو-
فصلنامه بانو-

مدیرمسئوول بانو

ناهید علومی در عرصه کارهای فرهنگی با مجله بانو ازسال ۲۰۰۷ بدينسو همکاری قلمی خود را آغاز کرده است که نخست عضو هيئت تحرير، سپس متمم مجله بوده واز سال ۲۰۰۸ تاکنون مدیر مسئوول مجله بانو است.علومی از ساليان متمادی بدينسو درتتبع و نگارش به زبانهای دری وپشتو وهمچنان ترجمه مطالب از زبان های هالندی وانگليسی برای مجله بانو مصروف است.

فصلنامه بانو
فصلنامه بانو

ناهید فرزند محمد اسحق علومی زاده قندهار است پس از ختم دوره متوسطه در آن ولایت ، دوره عالی را در لیسه عالی زرغونه درکابل به پایان رساند.

ناهید علومی با خانواده اش از هفده سال بدين سومقیم هالند است. در اوایل ورودش به این کشور به ارتقای سویه علمی و تحصیلی خویش می پردازد و دريکی از انستتيوت های دولتی هالند در رشته اداره ديپلوم اخذ میکند.

بانو علومی سيمینار های متوديک کاردر سازمانهای اجتماعی را سپری و به اخذ تصديقنامه ها و سند های فراغت نايل گردیده است.

ناهید صدیق علومی در کنار همکاران فصلنامه بانو
ناهید صدیق علومی در کنار همکاران فصلنامه بانو

افزون برآن ، وی اخيراًصفحه فیسبک مجله بانو را گرداننده گی مي نمايد، مقالات تحليلی، يادداشتها و نوشته ها يش به ويژه در عرصه راز های زيبايی وشادابی، شناسايی ومعرفی زنان نخبه جهان وافغانستان با تهيه گفت وشنود ها روز تا روز خواننده وعلاقمندان بيشتر می يابد.

ناهید علومی در سال ۱۹۸۷ میلادی شامل کار در ادارۀ احصائیه مرکزی افغانستان شده در عین حال به فراگیری تحصیلاتش در رشته برنامه ها ی کامپیوتری و نیز در رشته فایل و فاکت های ارقام احصائیوی می پردازد.

در ۱۹۸۰ میلادی با صديق وفا ازدواج نمود که ثمره آن سه فرزند، دو دختر ويک پسر است، سپس در سال ۱۹۸۵ میلادی شامل کار در شعبه روابط بین المللی آژانس اطلاعاتی باختر گردید که تا مقام مديريت شعبه ارتقاء نمود.

جایزه نهاد ماکسیمه ملکه هالند
جایزه نهاد ماکسیمه ملکه هالند

ناهید علومی در طول سال های همکاری اش با فصلنامه و نهادی های فرهنگی بین المللی و سفارت افغانستان در هالند جوایز متعددی دریافت کرده است. وی مدال Pa Femme مربوط نهاد ماکسیمه Maxima ملکه کنونی هالند را به خاطر کار و فعالیت های اجتماعی و فرهنگی اش از جانب نماینده نهاد ماکسیمه در سال ۲۰۰۸ دریافت کرد. ناهیدعلومی موفق به دریافت جوایزی از سوی برنامه شام آشنایی با آفریده های فرهنگی در سال ۲۰۱۲ شد و سومین جایزه را از سوی اتحایه انجمن های افغان ها در هالند دریافت نمود.

متن کامل مصاحبه با ناهید صدیق علومی را درین جا بشنوید
please wait

No media source currently available

0:00 0:32:01 0:00
لینک دانلود

  • 16x9 Image

    لیلما حبیب عظیمی

     

    لیلما حبیب عظیمی از سال ۱۹۸۰ میلادی بدینسو با رسانه های مختلف به صفت گوینده ،گزارشگر،ویراستار و ویرایشگرتصویر ایفای وظیفه نموده  وازسال ۲۰۰۶ میلادی در بخش دری تلویزیون آشنا صدای امریکا مصروف کار است.

     

XS
SM
MD
LG