لینک های دسترسی

Breaking News

نام های برندگان قرعه کشی گرین کارت امریکا اعلام شد


نتایج قرعه کشی امسال گرین کارت (کارت سبز ورود به امریکا) از سوی وزارت امور خارجه اعلام شده است. این قرعه کشی برای ارائه کارت سبز در سال ۲۰۱۴(سال آینده میلادی) انجام شده است؛ برندگان این قرعه کشی سال ۲۰۱۴ می توانند وارد این کشور شوند.

کسانی که در این قرعه کشی سالانه ثبت نام کرده اند، با مراجعه به صفحه ویژه اعلام نام برندگان در وب سایت وزارت امور خارجه امریکا و وارد کردن شماره ای که هنگام ثبت نام به آنان داده شده همراه با سال تولد، می توانند دریابند که در میان برندگان هستند یا نه.

احتمال دارد امسال آخرین سالی باشد که وزارت امور خارجه قرعه کشی برای دریافت کارت سبز ورود به امریکا را برگزار می کند. تابستان امسال، کنگره امریکا در این خصوص رأی خواهد داد و بر مبنای این رأی روشن خواهد شد که قرعه کشی سالانه برای اعطای کارت سبز ورود به امریکا ادامه خواهد یافت یا نه.

بخشی از لایحه اصلاح قوانین مهاجرت به امریکا در کنگره این کشور، به پیشنهاد حذف برنامه سالانه قرعه کشی برای کارت سبز اختصاص یافته و اگر اکثریت نمایندگان کنگره به حذف آن رأی دهند، این کار انجام خواهد شد و از سال ۲۰۱۵ کارت سبز به این شکل و با قرعه کشی از سوی دولت امریکا به متقاضیان داده نخواهد شد.

قرعه کشی سالانه برای اعطای کارت سبز ورود به امریکا از سال ۱۹۹۵ آغاز شد و هدف آن ایجاد تنوع بیشتر در میان متقاضیان مهاجرت به امریکا بود.

افزایش متقاضیان

طی سال های اخیر شمار متقاضیان شرکت در این قرعه کشی افزایش چشمگیری یافته و بر میزان محبوبیت بین المللی آن افزوده شده است. عده زیادی از قانونگذاران جمهوری خواه امریکایی با این برنامه وزارت خارجه مخالفند و آن را پرهزینه می دانند و می گویند که دادن این تعداد کارت سبز به شماری از شهروندان کشورهای دیگر از میان میلیونها متقاضی گرین کارت امریکا، برای این کشور ارزش و توجیه اقتصادی ندارد.

در دور نخست قرعه کشی امسال برای کسب گرین کارت امریکا، حدود ۱۰۰ هزار متقاضی به قید قرعه انتخاب می شوند و از میان این عده، نیمی از آنها واجد شرایط دریافت گرین کارت شناخته خواهند شد، و در نهایت حداکثر ۵۰ هزار شهروند غیرامریکایی صاحب کارت سبز ورود به امریکا خواهند شد.

در قرعه کشی کارت سبز امسال امریکا، ۷ میلیون و ۹۰۰ هزار متقاضی شرکت کرده اند. در سال ۲۰۱۲، آفریقاییان بیش از شهروندان قاره های دیگر جهان در قرعه کشی کارت سبز برنده شدند و بیش از ۱۸ هزار تن از آنها کارت سبز گرفتند.

روال قرعه کشی برای کارت سبز آن است که کشورهایی که طی ۵ سال اخیر بیش از ۵۰ هزار مهاجر به امریکا فرستاده اند، از قرعه کشی حذف می شوند.

کوریایی شمالی، بریتانیا (به استثنای ایرلند شمالی)، بنگلادش، برزیل، کانادا، چین، پاکستان و مکسیکو در صدر فهرست این کشورها هستند.

برای دریافت کارت سبز، برندگان قرعه کشی باید مدارک لازم مبنی بر داشتن دست کم فراغت از لیسه یا دو سال تجربه کاری را ارائه دهند. دولت امریکا پیش از اعطای کارت سبز به برندگان قرعه کشی، از نداشتن سابقه جرمی آنها نیز اطمینان حاصل می کند.
XS
SM
MD
LG