لینک های دسترسی

Breaking News

عالمان دینی ننگرهار: سربازان کشته شدۀ افغان "شهید" اند


سال گذشته بیش از ۵۵۰۰ نظامی افغان در جنگ کشته شد.
سال گذشته بیش از ۵۵۰۰ نظامی افغان در جنگ کشته شد.

عالمان دینی، سران قومی و باشنده‌گان ۱۰ ولسوالی ولایت ننگرهار در یک گردهمایی بزرگ، ضمن ابراز حمایت از نیروهای امنیتی ودفاعی افغان و نکوهش رویدادهای اخیر، گفتند که سربازان کشته شدۀ افغان "شهید" هستند.

شرکت کنندگان این نشست که شمار آنان به صدها نفر می رسید ماموریت سربازان افغان برای حفاظت و دفاع از اماکن مقدس، عالمان دینی، مکتب‌ها، تاسیسات و کارمندان دولتی "جهاد" عنوان کردند.

طالبان نیز جنگ بر ضد حکومت افغانستان و نیروهای خارجی در این کشور را "جهاد" خوانده و جنگجویان این گروه را که در جنگ کشته می شوند "شهید" می خوانند.

مولوی عبدالظاهر حقانی، رئیس حج و اوقاف ولایت ننگرهار، پاکستان را مسوول جنجال‌های و رویدادهای خونین در افغانستان خوانده و شماری از عالمان دینی را به دروغگویی متهم کرد.

آقای حقانی گفت که داعش و سایر دهشت افگنان همه با حمایت پاکستان وارد افغانستان شده و از سوی آن کشور تجهیز می شوند.

شماری از شرکت کنندگان این گردهمایی از ساکنان ننگرهار به ویژه باشندگان ولسوالی های مرزی خواست که جنگجویان داعش و طالب را در خانه و روستای شان جای ندهند.

حاجی همیشه گل ولسوال دوربابا که به تازه‌گی حضور تندروان داعش در آنجا مشاهده شده است،خواستار همکاری مردم با دولت شد.

همیشه گل گفت "زمانیکه مردم با دولت همکار نباشند، دولت ناکام است ... دشمن شب را با شما سپری می کند و صبح در جایی ماین گذاری می کند...شما باید به گونۀ پنهانی، از طریق تلیفون یا هر وسیلۀ ممکن به دولت اطلاع بدهید."

نشست عالمان و سران قومی ننگرهار در مرکز ولسوالی شینوار برگزار شده بود، جاییکه به گفتۀ مقام‌های محلی در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۳۰ جنگجوی داعش در نبرد با سربازان افغان کشته و کم از کم ۱۵ شورشی دیگر زخمی شده است.

XS
SM
MD
LG